توجه به معیشت و رفع فقر مطلق در بودجه 1400

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هئیت دولت به تشریح مسائل مربوط به بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت و تاکید کرد که در این بودجه به کارهای توسعه‌ای و تلاش در رفع فقر مطلق برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۹۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
توجه به معیشت و  رفع فقر مطلق در بودجه 1400

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره بودجه سال آینده اظهار داشت: در این ایام سازمان برنامه و بودجه با هماهنگی که با دستگاه‌های مختلف دولت انجام داده است و پیشنهاد کلیات بودجه را برای دولت و آورده بود که امروز این کلیات در جلسه دولت مطرح شد؛ موارد بسیار خوبی که همواره جزو تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین جز سیاست‌های اساسی دولت بوده، لحاظ شده است در این بودجه سعی بر این شده که هم به معیشت مردم،‌ فقر مطلق توجه بیشتری شود.

وی افزود: با توجه به تحریم‌هایی که داشتیم برنامه‌ریزی‌هایی که در مورد فقر مطلق انجام داده بودیم و امکان انجام آن‌ها فراهم نشده بود در این بودجه دیده شده است؛ بخشی نیز در مورد سیاست‌های توسعه‌ای ما بوده که تلاش کردیم مقداری از تجربیاتی که در تحریم کسب کرده‌ایم و تغییراتی که در شرایط جهانی است استفاده کنیم و بتوانیم گشایش بهتری برای کارهای توسعه‌ای به وجود بیاید.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه همچنان سیاست، سیاست گذشته است که بخش جاری بودجه بدون اتکا به نفت باشد، تصریح کرد: اما سیاست‌های توسعه‌ای که بتوانیم نفت بیشتری برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بفروشیم به صورت زیر بنا انجام می‌شود؛ کار بر این شد که هم پیشنهادات آقای رئیس‌جمهور و هم اعضای هئیت دولت تا روز شنبه توسط برنامه و بودجه بررسی شود و ما از صبح یکشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به اینکه هفته آینده تهران قرمز است و جلسه هیئت دولت بیش از ۱۵ نفر نمی‌تواند باشد، جلسه‌ای داشته باشیم.

محمود واعظی درباره ارزیابی دولت از رفتار دولت بعدی آمریکا درباره برجام گفت: دولت جدید آمریکا دو ماه دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد ما هم ارتباط آنچنانی نداریم که بخواهیم ارزیابی از این صحبت‌ها داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: هم بایدن و هم معاون ایشان خانم هریس بارها در سخنرانی‌های انتخاباتی خود گفتند که ما به برجام برمی گردیم و این توافقی بوده که ما برای آن خیلی کار کردیم و آن را به نفع صلح جهانی و منطقه می‌دانیم. از طرف دیگر موضع ما همیشه این بود که برجام توافق جامعی است و همه اعضا باید متعهد به چیزی باشند که امضا کردند. اگر عضوی متعهد نباشند عملاً ما هم نمی‌توانیم متعهد باشیم، به همین دلیل ما برای کاهش تعهدات خود ۵ گام برداشتیم.

وی با بیان اینکه اگر روزی همه اعضای برجام به تعهدات اصلی خودشان برگشتند ما هم به تعهداتمان برمی گردیم، گفت: هنوز نمی‌دانیم در میز مذاکره چه مسائلی مطرح شود اما می‌دانیم که وزارت خارجه این آمادگی را دارد که در شرایطی که آنها سر میز مذاکره حاضر شوند، ایران هم با سناریوهای مختلف وارد بحث شود.

واعظی اظهار داشت: اصل این که تحریم‌ها برداشته شوند و در زندگی مردم گشایشی ایجاد شود، وظیفه ماست و ما باید برای رفع تحریم، گام‌هایی را برداریم بدون اینکه بر اصول کشور و نظام و نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند، خدشه‌ای در آن وارد نشود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: به هر حال امیدواری‌هایی بین مردم به وجود آمده اما برخی از همین الان و به دلیل مسائل انتخاباتی که در سال ۱۴۰۰ اتفاق می‌افتد، مردم را مایوس می‌کنند، که ما آن را درست نمی‌دانیم. این رفتارها علاوه بر اینکه داخل کشور مردم را مایوس می‌کند آدرس غلط هم به بیرون از کشور می‌دهد.

وی در ادامه از گروه‌ها خواست اجازه دهند تا مسیر درست شود طی شود و افزود: دولت از سال ۹۲ تا به امروز هیچ‌گاه خودسر هیچ تصمیمی نگرفته و تمام تصمیمات گرفته شده با هماهنگی مراجع ذیربط بوده و براساس نظر آن مراجع عمل کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار