امین آصفی تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری مسابقات استعدادیابی با رویکرد نویسندگی و کتاب نویسی

تهران (پانا) - مدیر مسئول انجمن ناشران کشور به بیان جزئیات برگزاری مسابقات استعدادیابی با رویکرد نویسندگی و کتاب نویسی پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری مسابقات استعدادیابی با رویکرد نویسندگی و کتاب نویسی

امین آصفی مدیر مسئول انجمن ناشران کشور در برنامه "گفتگوی فرهنگی" رادیو گفت‌وگو گفت: در سال‌های فعالیت انجمن، اتفاقات خوبی رقم خورده و چندین سال است بر بحث جوانان و نوجوانان تاکید شده است که در همین راستا به برگزاری مسابقات استعدادیابی با رویکرد نویسندگی و کتاب نویسی پرداخته‌ایم.

وی افزود: در سطح مدارس به جستجوی نوجوانان و جوانانی پرداخته‌ایم و با تشویق و ترغیب سعی بر آن داریم که استعدادهای آنان را شکل دهیم، تا آغازی برای کتاب نویسی آنها باشد و همچنین سعی می‌کنیم که از آنها شخصیت فرهنگی بسازیم تا نویسندگی و تالیف در آنها شکل بگیرد.

آصفی درباره برخی از اهداف این مسابقات گفت: به لحاظ عددی و آماری سطح مطالعه کشور بسیار پائین است، بنابراین؛ وقتی فرد قصد به نوشتن می‌کند باید قبل از آن مطالعه عمیق و کیفی داشته باشد که با این روش به افزایش مطالعه نیز پرداخته‌ایم.

مدیر مسئول انجمن ناشران کشور در ادامه گفت: در دومین روز از هفته کتاب 114 عنوان کتاب نوجوانان و جوانان در شاخه‌های مختلف با حضور مسئولین لشکری و کشوری به صورت مجازی رونمایی شد.

وی همچنین در رابطه با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت مجازی گفت: برای آنلاین و مجازی کردن نمایشگاه خیلی پیشتر از اینها باید به این مسئله پرداخته می‌شد که می‌توانست به عنوان پیش آزمونی در این شرایط باشد. متاسفانه عدم برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب، به ناشران ضرر مالی و اعتباری بسیاری وارد کرد.

آصفی عنوان کرد: کتاب فروشانی که دارای فروشگاه مجازی نبودند، اکثرا در این ایام ضرر کردند. ولی یکی از ناشرین حوزه آموزشی به سرعت اقدام کرد و با تبلیغات و راه اندازی فروشگاه مجازی توانست موفقیت چشمگیری حاصل کند و هر نوع تولید کننده‌ای در این شرایط وقتی به سمت فروش از طریق فضای مجازی اقدام کرد، به موفقیت خوبی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه مجازی و بسترسازی در این خصوص بی شک هزینه‌ای در برخواهد داشت اما هزینه کردن در مسیر اگرچه در حال، جواب ندهد ولی در چند سال آینده نتیجه خواهد داد.

وی به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی مدارس و کتابخانه‌ها تعطیل هستند، بنابراین؛ سازمان‌های دولتی، حمایتی و همچنین وزارت ارشاد، باید به ارائه بسته‌های حمایتی فرهنگی و آموزشی اقدام کنند، با حمایت از این طرح صنعت چاپ و نشر نیز، از وضعیت بد مالی خارج می‌شوند، اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های بسیار هیچ کدام از نهادها حمایتی از این طرح نکردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار