جهانگیری در دیدار نمایندگان مردم استان بوشهر؛

سرمایه گذاران طرح‌های اقتصادی به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند

تهران ( پانا) - معاون اول رییس جمهوری گفت پذیرفته نیست مردمی که ساکن مناطق پیرامونی طرح‌های بزرگ اقتصادی هستند از امکانات بی‌بهره باشند و سرمایه گذاران این طرح‌ها باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال ساکنین این مناطق عمل کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه گذاران طرح‌های اقتصادی به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در جلسه دیدار نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی از استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور یاد کرد و گفت: مردم استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور نباید با برخی محرومیت‌ها و کاستی‌ها مواجه باشند و لازم است راهکارهایی برای رفع مشکلات و ایجاد رضایتمندی مردم این استان تدوین شود.

معاون اول رییس جمهوری با تأکید بر لزوم عمل به مسئولیت اجتماعی از سوی سرمایه گذاران طرح‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: پذیرفته نیست مردمی که ساکن مناطق پیرامونی طرح‌های بزرگ اقتصادی هستند از امکانات بی‌بهره باشند و باید سرمایه گذاران این طرح‌ها به مسئولیت اجتماعی خود در قبال ساکنین این مناطق عمل کنند.

جهانگیری با اشاره به طرح راه آهن بوشهر و منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل و اجرای این طرح گفت: برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این طرح باید به دنبال منابع مالی مطمئن و تکمیل هر چه سریعتر این طرح از طریق فاینانس باشیم چرا که اگر منتظر باشیم تا این طرح با منابع و بودجه دولت عملیاتی شود، ممکن است به دلیل محدودیت‌های بودجه، مدت زمان زیادی برای آن سپری شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به درخواست مردم استان بوشهر در خصوص اجرا و تکمیل فاضلاب برخی شهرهای استانگفت: دولت تلاش خواهد کرد با تخصیص منابع مالی، طرح‌های فاضلاب این شهرها را تا پایان دولت تکمیل کرده و به اتمام برساند.

جهانگیری لازمه پیشرفت و ترقی استان بوشهر را توسعه بندر بوشهر و سایر بنادر این استان دانست و اظهار داشت: باید با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر بوشهر، زمینه توقف و پهلو گرفتن کشتی‌های با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار تن در این بندر فراهم شود.

معاون اول رییس جمهوری با تأکید بر لزوم توجه به روستاهای استان بوشهر، از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خواست از محل اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار روستایی، منابعی برای بهبود وضعیت روستاهای استان بوشهر و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در این روستاها اختصاص دهد.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی خوبی که میان مسئولان اجرایی استان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، تمرکزی جدی بر طرح‌های اصلی استان معطوف شود تا ضمن رفع مسایل و موانع پیش رو، شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر استان بوشهر در زمینه‌های مختلف باشیم.

در این جلسه همچنین استاندار بوشهر گزارشی از آخرین وضعیت استان و طرح‌های در دست اجرا ارائه کرد و به تشریح اقدامات انجام شده و نیز وضعیت کرونا در این استان پرداخت.

نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست به بیان دغدغه‌ها و نظرات خود در خصوص استان بوشهر پرداختند و مهم ترین و اصلی ترین نیازها و چالش‌های استان را مطرح کردند.

اجرا و تکمیل طرح راه آهن بوشهر، توسعه بنادر استان، تکمیل فاضلاب برخی شهرهای استان بوشهر، پرداخت عوارض آلایندگی مطابق قانون و بر اساس نظر کارشناسی، سرمایه گذاری برای توسعه صنعت توریسم و تفویض اختیارات بیشتر به مدیریت استان از جمله دغدغه ها و درخواست‌های نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار