پیگیری حادثه سقوط بالابر در مترو توسط شورای شهر تهران

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت باید به نکات ایمنی در فضاهای کارگاهی شهری توجه بیشتری شود و شعار اول ایمنی بعد کار جدی‌تر دنبال شود.

کد مطلب: ۱۱۳۹۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری حادثه سقوط بالابر در مترو توسط شورای شهر تهران

افشین حبیب زاده در گفت و گو با پانا با اشاره به حادثه سقوط بالابر در ایستگاه مترو که سه کشته بر جای گذاشت گفت: «باید تجهیزات کارگاهی از جمله بالابرها، جرثقیل ها و . . . که در کارگاه های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند تأییدیه های ایمنی و فنی لازم را قبل از استفاده داشته باشند. این بالابر نیز تأییدیه فنی داشت و باید مشخص شود چرا با وجود داشتن تأییدیه فنی این حادثه رخ داده است، شورا در حال پیگیری این پرونده است و درخواست کرده‌ایم گزارشی کارشناسی در این رابطه به شورا ارسال شود.»

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید موضوع ایمنی در کارگاه های عمرانی شهری جدی گرفته شود گفت: «شعار اول ایمنی بعد کار تنها یک شعار نیست و باید مورد توجه مسئولان کارگاه‌ها قرار گیرد و مسئولیت ایمنی افراد تجهیزات فنی که نصب می شود، نحوه جابجایی مصالح و . . . باید روزانه و قبل از آغاز فعالیت ها مورد بازبینی قرار گیرد.»

حبیب‌زاده با اشاره به اینکه متأسفانه ایمنی بالابرهای کارگاهی به دلیل آنکه کمتر مورد استفاده عموم است مورد توجه قرار می گیرد گفت: «مسئولان کارگاه ها قبل از استفاده از این نوع تجهیزات از لحاظ فنی آن ها را مورد بازبینی قرار دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار