پوشش تحصیلی رایگان نوآموزان پیش دبستانی در فارس

شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر آموزش رایگان مجازی پیش دبستانی‌ها عنوان کرد والدین نوآموزان تا 30 آبان ماه فرصت دارند تا با حضور در پایگاه های ثبت نام فرزندان خود را نام نویسی کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی رایگان نوآموزان پیش دبستانی در فارس

محمد فیاض پور گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش‌و پرورش، نوآموزان پیش دبستانی می توانند تا 30 آبان ماه برای بهره‌مندی از فرصت تحصیل رایگان و استفاده از ظرفیت آموزش مجازی در دوره پیش دبستانی اقدام به ثبت نام کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در خصوص مراحل اجرای این دستورالعمل گفت: ثبت‌نام نوآموزان به دو صورت توسط والدین آنها انجام می شود.
فیاض پور گفت: در روش اول خانواده می‌توانند با ورود به سامانه نمون برگ‌های هوشمند اداره کل آموزش وپرورش فارس به آدرس : https://eform.farsedu.ir/collect/form/login/3457 در منزل فرایند ثبت نوآموزان خود را انجام دهند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در تشریح روش دوم ثبت نام‌نوآموزان گفت: در این روش اولیا می توانند همه روزه در ایام هفته و از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ ظهر با رعایت دستورالعمل پروتکل های بهداشتی به پایگاههای که توسط ادارات و مناطق آموزش و پرورش سراسر استان تعیین شده مراجعه کنند.
فیاض پور گفت: در زمان ثبت نام همراه داشتن اصل و تصویر شناسنامه نوآموز و پدر و مادر الزامی است و حضور نوآموز در محل ثبت‌نام ضرورتی ندارد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش پیش‌دبستانی‌ها امسال به ‌صورت غیرحضوری و اختیاری است.
فیاض‌پور با اشاره به اینکه دوره پیش‌دبستانی مختص گروه هدف کودکان ۵ سال تمام است گفت: فعالیت‌های آموزشی و یادگیری پیش‌دبستانی در سراسر کشور به صورت مجازی و از طریق شبکه آموزش، صداوسیما و شبکه شاد است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: در سال گذشته 53 هزار نوآموز در 4 هزار و 500 مرکز پیش دبستانی دولتی و غیردولتی استان مشغول به تحصیل بودند.
فیاض پور گفت: موضوع پیش دبستانی رایگان با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و راهبرد کلان سند تحول بنیادین مبنی بر به رسمیت شناختن آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی و موظف بودن دستگاه تعلیم و تربیت به تدوین اصول، برنامه‌ریزی و تعلیم و توانمندسازی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی مورد تاکید وزارت آموزش وپرورش است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: هدف از دوره پیش دبستانی، جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور، ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای تمام نوآموزان به‌صورت رایگان و غیرحضوری و رشد همه‌جانبه اوایل کودکی و یادگیری پیش‌نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان و با توجه به شرایط موجود ذکرشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار