اروپایی‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را بررسی می‌کنند

تهران (پانا) - حدود یک هفته بعد از اعلام شکست دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، تارنمای بلومبرگ گزارش داد کنفرانسی با هدف جذب سرمایه‌گذاران اروپایی به بازار ایران و بهره‌برداری آنها از این بازار در صورتی که تحریم‌های آمریکا بار دیگر لغو شوند، قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اروپایی‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را بررسی می‌کنند

به گزارش ایرنا، در ادامه این گزارش روز گذشته بلومبرگ آمده است: براساس اعلام سازماندهندگان کنفرانس، این گردهمایی اقتصادی در حالی توسط "مجمع اقتصادی و تجاری اروپا و ایران" قرار است ۲۴ تا ۲۶ آذر برگزار شود که اولین کنفرانس از این نوع گردهمایی طی دو سال اخیر خواهد بود.

به دنبال حصول توافق هسته‌ای میان غرب با ایران در سال ۲۰۱۵، برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی در مورد اقتصاد، تجارت و بانکداری ایران افزایش یافت اما به دنبال خروج آمریکا از برجام با تصمیم دونالد ترامپ در تداوم برگزاری این نوع کنفرانس‌ها اختلال بوجود آمد.

جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا پیش از این وعده داده بود که واشنگتن را به توافق هسته‌ای با ایران بازگرداند. بایدن خواهان این بوده که ایران به پایبندی کامل نسبت به برجام بازگردد و در ازای آن آمریکا نیز در مسیر لغو تحریم‌ها گام بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار