حسینی: یک مدرسه پذیرا و یک مدرسه اتیسم به صورت الگویی در هر استان مناسب سازی می‌شود

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اعضای شورای معاونین و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی کشور بیست و سومین نشست شورای راهبری سازمان آموزش وپرورش استثنایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
حسینی:  یک مدرسه پذیرا و یک مدرسه اتیسم به صورت الگویی در هر استان مناسب سازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی دربخشی از این نشست که با محوریت ارائه گزارش فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان برگزار شد ضمن تقدیر از فعالیت های ارزنده این استان اظهار کرد: تشکیل انجمن علمی معلمان استثنایی استان اصفهان یکی از حرکت های ارزنده در جهت مشارکت نظامند معلمان است.

حسینی با بیان اینکه پیگیری اطلس یادگیری در مدارس استثنایی از وظایف اصلی آموزش و پرورش استثنایی در ایام کرونا است اظهار کرد: 76 درصد دانش آموزان استثنایی استان اصفهان از بستر فضای مجازی و شبکه شاد پیگیر امور آموزشی خود هستند و در این استان رصد اطلس یادگیری برای تک تک دانش آموزان به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: هدف گذاری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری 99 درصد بود که استان اصفهان با سنجش 99.8 درصد از هدفگذاری نیز جلوتر است و باید از تمامی دست اندرکاران این برنامه تقدیر کرد. یکی از راه های مداخلات بهنگام طلایی، سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی است و استان ها با جدیدت سنجس این نوآموزان را نیز پیگیری کنند.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال جدید باید یک مدرسه پذیرا و یک مدرسه اتیسم به صورت الگویی در هر استان مناسب سازی شود افزود: بر اساس برنامه اعلامی استان اصفهان در سال جاری 15 مدرسه در این استان مناسب سازی خواهد شد که بسیار بالاتر از سهمیه اعلامی به این استان است.

وی گفت: یکی از برنامه های خوب استان اصفهان گام برداشتن در جهت ساخت مدارس استثنایی استاندارد است و طی چند سال گذشته 15 پروژه آموزش و پرورش استثنایی در این استان افتتاح و یا کلنگ زنی شده است.

حسینی توسعه مشارکت ها را یکی از برنامه ای جدی آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار کرد: استان اصفهان به خوبی تمامی ارکان مشارکت شامل بکارگیری ظرفیت خیرین، مشارکت درون سازمانی و مشارکت برون سازمانی را به کار گرفته است.

معاون وزیر در پایان گفت: توانمند سازی نیروی انسانی، راه اندازی کانال جامع محتوای آموزشی، آموزش مهارت های چندگانه به معلمان استثنایی و تشکیل کمیته های 6 گانه پروژه مهر از دیگر فعالیتهای ارزنده استان اصفهان است که جای تقدیر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار