رئیس سازمان زندان‌ها:

امنیت زندان‌ها در اولویت است

تهران (پانا) - رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور امنیت زندان‌ها را چتر حاکم بر تمامی اولویت‌ها دانست و گفت مبادا در زندان که قرار است اصلاح صورت گیرد، فسادی رخ دهد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
امنیت زندان‌ها در اولویت است

به گزارش سازمان زندان‌ها، محمد مهدی حاج محمدی روز دوشنبه در نشست سراسری با مدیران حفاظت و اطلاعات زندان‌های سراسر کشور که با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد، خطاب به کارکنان حفاظت و اطلاعات افزود: در موقعیت های خطیر که قرار می گیرید اگر خدای ناکرده جدیت نداشته باشید یا سهل انگاری کنید یا به هر دلیلی کوتاهی کنید نه تنها خودتان، بلکه مجموعه ای را با آسیب و چالش مواجه می‌کنید.

حاج محمدی با اشاره به ماموریت زندانبانی گفت: امروز هدف اصلی ما تحقق دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها است و بهترین مربیان برای تحقق این اندیشه، کارکنان زندان ها هستند. در حوزه حفاظت و اطلاعات نباید دلخوش به آمارهای کمی باشیم بنابراین با تقویت کیفیت فعالیت‌ها باید طوری عمل کنید تا فکر ارتکاب جرم از زندانی سلب و در زندان زنجیره بزهکاری استمرار نداشته باشد.

عضو شورای عالی قوه قضاییه اظهار کرد: روزمرگی برای پرسنل حفاظت و اطلاعات، مخرب است؛ از این رو داشتن انگیزه خدمت، قدرت پیش‌بینی و پیشگیری و تحلیل وقایع و ارائه گزارش های کاربردی یک ضرورت محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ حجت الاسلام والمسلمین علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز گفت: زندان به خودی خود مانند یک شهر و یک کشور است که مسئولیت حفاظت و اطلاعات را در ایجاد امنیت واقعی سنگین‌تر می‌کند.

عبداللهی تصریح کرد: در سیمای جمهوری اسلامی رخوت و سستی معنا ندارد و اگر تمایلات نفسانی در کار ورود کند توفیقی نخواهیم داشت.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات اظهار داشت: انتظار از مسئولین حفاظت و اطلاعات این است که در زمان مقرر به پیشگیری و پیش بینی از اتفاقات اقدام کنند و طوری عمل کنند که اخبار قبل از وقوع حادثه تحصیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بالاترین جایگاه عزت خود قرار دارد و این بیرق ولایت فقیه است که می توانسته است اقتدار نظام اسلامی و انقلابی ما را در سراسر دنیا به اهتزاز درآورد.

براساس این گزارش در این جلسه؛ مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان زندان ها نیز ضمن ارائه گزارش نکات مورد نظر را در خصوص صیانت از نیروی انسانی و تامین امنیت پایدار در زندان ها به مسئولان حفاظت و اطلاعات زندان های کشور ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار