اسدی: هنرستان ها محیط آموزشی متفاوت تری نسبت به مدارس معمولی دارند

تهران(پانا)- احمد اسدی، معاون آموزش متوسطه منطقه ۱۳ در رابطه با چگونگی آموزش و شیوه های یادگیری در هنرستانهای فنی حرفه ای و کار دانش منطقه ۱۳ در شرایط کنونی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۸۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اسدی: هنرستان ها محیط آموزشی متفاوت تری نسبت به مدارس معمولی دارند

احمد اسدی با اشاره به بخشنامه های بازگشایی مدارس و ارائه آموزش ها بر اساس وضعیت های سه گانه (سفید، زرد و قرمز ) به پانا گفت: هنرستان ها به دلیل نیاز به کارگاه آموزشی برای ارائه دروس، محیط آموزشی متفاوت تری نسبت به مدارس معمولی دارند. با توجه به شرایط موجود در هنرستان ها از ابتدای سال تحصیلی بر اساس نظر شورای مدرسه جهت انتخاب الگوی مناسب آموزشی، تصمیم گیری و با توجه به سبد درسی مصوب و دروس تئوری و عملی، روش آموزشی مربوط به درس ها اتخاذ شد.
او گفت: در ابتدای سال تحصیلی که از پانزدهم شهریورماه شروع شد، هنرستان ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی طبق برنامه هفتگی و بر اساس ۳۵ دقیقه آموزش در چهار زنگ و فاصله زنگ تفریح ده دقیقه ای برای تمامی دروس تئوری و کارگاهی با الگوی حضوری تصمیم گیری و اجرا شد.
وی افزود: با توجه به وضعیت قرمز شهر تهران و تعطیلی آموزش های حضوری؛ در حال حاضر در هنرستان ها آموزش دروس عمومی مثل دینی، عربی، زبان خارجه و.... به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد به هنرجویان انجام می شود و آموزش دروس شایستگی های پایه مثل ریاضی، فیزیک و شیمی نیز به روش غیر حضوری ارائه می شود. همچنین شایستگی غیر فنی مثل الزامات محیط کار، اخلاق حرفه ای و.... قابلیت ارائه بصورت غیر حضوری وجود دارد. اما در مورد دروس شایستگی های فنی و مهارتی (کارگاهی و عملی ) لازم است هنرجویان در فضای کارگاهی دست ورزی داشته باشند.
اسدی در ادامه گفت: در رابطه با دروس عملی در بعضی از رشته ها قابلیت آموزش از طریق فضای مجازی وجود دارد مثلا هنرجویان رشته شبکه و نرم افزار یا انیمیشن می توانند کارهای عملی را از طریق شبکه مجازی دریافت و فعالیت ها و پروژه های خود را به هنرآموزان ارسال کنند. بخش تئوری دروس شایستگی های فنی و مهارتی نیز از طریق فضای مجازی قابل ارائه است. اما بخش عملی بعضی از رشته ها مثل مکانیک خودرو، صنایع چوب، صنایع فلزی و... لازم است هنرجویان در کارگاههای رشته مربوطه حاضر و فعالیت داشته باشند. بنابراین برای اینگونه رشته ها هنرآموزان مربوطه در کارگاهها حضور پیدا می کنند و از آموزش های عملی تصویربرداری کرده و در اختیار هنرجویان قرار می دهند.
اسدی با اشاره به بیماری کووید ۱۹ و شرایط موجود در مدارس گفت: هنرآموزان با تولید محتواهای آموزشی، تهیه جزوات و درسنامه، بسته های آموزشی واستفاده از ظرفیت آموزش در صدا و سیما و گروههای آموزشی اداره کل شهر تهران در بخش عملی، تلاش می کنند تا آموزش های کارگاهی نیز به صورت مناسب به اطلاع هنرجویان عزیز برسد. انشاالله با نابودی این بیماری شرایط حضور هنرجویان در هنرستان ها محقق و در کارگاهها حضور فیزیکی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار