۳ اقدام شهرداری تهران برای مرمت و بازسازی آرامگاه شهدای مشروطه

تهران (پانا) - مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره آخرین وضعیت بازسازی محل دفن شهدای مشروطه گفت این محل سال‌ها رها شده بود و کسی به آن توجهی نمی‌کرد اما اقدام برای بازسازی و مرمت آن انجام شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۸۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
۳ اقدام شهرداری تهران برای مرمت و بازسازی آرامگاه شهدای مشروطه

برزین ضرغامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به انتشار تصاویر و اخباری در خصوص محل دفن ۲ شهید مشروطه (صور اسرافیل و ملک المتکلمین) در خیابان کمالی و احتمال اینکه به زودی به پارکینگ بیمارستان لقمان الدوله تبدیل می‌شود، گفت: این ملک سال‌ها رها شده بود و کسی به آن توجه نمی‌کرد و سرایداری داشت که ۴۵ سال در آن مستقر بود و تقریباً صاحب ملک شده بود که ورثه هم نمی‌توانستند آنرا بیرون کنند. شهرداری خانه‌ای برای سرایدار خرید و موفق شد ملکی که وی در آن مستقر شده بود را خراب کند و به محوطه آرامگاه بیفزاید.

وی افزود: همچنین خود آرامگاه که طاق، روی آن افتاده بود مرمت و بازسازی شد. همچنین برای دسترسی، ملکی در کوچه جنوبی خریداری شد که آن هم به فضای آرامگاه افزوده خواهد شد. بنابراین شهرداری در این مدت ۳ اقدام کرده است. نخست آرامگاه را مرمت کرده است. ساختمان اول را تملک و تخریب کرده است و ساختمان را برای دسترسی تملک کرده اما هنوز تخریب نشده و فضایی که در تصاویر مشاهده می‌شود فضای کارگاهی است زیرا هنوز فعالیت‌های مرمت و توسعه حریم آرامگاه به اتمام نرسیده است.

با این وجود فرزانه ابراهیم‌زاده، مورخ و تهران شناس در مشاهداتی که روز 21 آبان ماه از این مکان داشته، اعلام کرد که نشانی از بازسازی دست کم از سه ماه گذشته تا کنون در این محوطه وجود ندارد. همچنین دسترسی به داخل محل فقط از داخل بیمارستان امکان پذیر است. همچنین بر اساس مشاهدات سنگ قبرهای خانواده ملک‌زاده نیز تخریب شده است و خبرها از پله‌هایی که سابقا در این مکان بوده نیز نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار