مسعود روشن پژوه: دانستن فوت کوزه گری در کار دلیل موفقیت آن است

تهران (پانا) - مسعود روشن پژوه مجری ، تهیه کننده و کارگردان تلویزیونی در گفت و گو با استودیو هشت رادیو نمایش، دلیل موفقیت در ساخت و یا استمرار ساخت برنامه ها را دانستن فوت کوزه گری در کار دانست .

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مسعود روشن پژوه: دانستن فوت کوزه گری در کار دلیل موفقیت آن است

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، وی در مورد طرحی که برای 99.09.09 در ذهن داشت گفت : این تاریخ 30 امین سال اجرای یک مسابقه تلویزیونی در تاریخ تلویزیون است و همینطور تا این تاریخ 2900 برنامه تلویزیونی از جنس مسابقه محله ساخته شده ، بنابراین برای این تاریخ برنامه ریزی کرده بودم تا مخاطب هایی که در آن سال در برنامه ام حضور داشتند را دعوت کنم و با آن هاصحبت کنم.

روشن پژوه در مورد نحوه پیدایش فکر و ایده مسابقه محله افزود: این فکر و ایده اولیه را آقای امیر سماوات که در حال حاضر کارگردان سینما هستند ، دادند ، ایشان برای اینکار تست مجری گری گذاشته بودند و 60 ، 70 نفر آمده بودند و خودِ او هم رفته بود تا چک سریالی که در آن بازی کرده بود را از آقای سماوات بگیرد ، در حین نوشتن چک در پارک ساعی آقای سماوات به ایشان گفت میکروفن را بگیرد و با پسر بچه ای که در پارک است مصاحبه کند ، خلاصه اینکه طرح اولیه این مسابقه در اینجا شکل گرفت و بنا را بر این گذاشتند که در قالب کودک و نوجوان پنجره ای را از قاب تلویزیون بر روی محله ای که مردم زندگی می کنند ، باز کنند .

وی خاطرنشان کرد : در حقیقت قاب دوربین بر روی محله هایی بود که مردم در آن زندگی می کردند و همین باعث شد بچه ها با این برنامه هم ذات پنداری کنند بطوری که شیطنت کودکان ، بازی هایشان ، صحبت های پدربزرگ و مادربزرگ هایشان روی آنتن بود .

روشن پژوه در آخر در مورد نحوه برنامه سازی برای مخاطب نسل جدید که هوشمندتر شده و ذائقه اش تغییر کرده ، گفت : در دهه 60 انتظارات مردم خیلی محدود بود و مردم دنبال تجملات نبودند و ساده زیست بودند ، اما در حال حاضر هم با تغییر همه شرایط زندگی ، کسانی هستند که مواردی که برای ما خاطره شده ، برای آن ها وسیله زندگی است و با آن زندگی می کنند .

وی در پایان گفت : الگوی بچه ها بزرگترهایشان هستند و همواره به دنبال یک زندگی آرام و بدون دغدغه هستند ، اما در این بین ناخودآگاه وارد بازی بزرگترها می شوند و اینجاست که بچه ها زیاده خواه می شوند و دیگر هیچ چیز توقع ها و آرزوهایشان را برآورده نمی کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار