آیا کودک می‌تواند از شیر مادر مبتلا به‌ کرونا تغذیه‌ کند؟

تهران (پانا) - به گفته مسئول شیر مادر بیمارستان بوعلی‌سینای خرم‌دره در صورت مشکوک بودن یا ابتلای قطعی مادر به کرونا با رعایت موازین بهداشتی نوزاد می‌تواند از سینه مادر تغذیه کند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آیا کودک می‌تواند از شیر مادر مبتلا به‌ کرونا تغذیه‌ کند؟

به گزارش ایسنا، معصومه بابایی، با اشاره به اهمیت شیر مادر حتی در دوران کرونایی، اظهار کرد: شیر مادر به‌عنوان اولین واکسن که نوزاد در بدو تولد دریافت می‌کند و محرک سیستم ایمنی است، محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شیر مادر حافظ سلامت نوزاد است، ادامه داد: تغذیه با شیر مادر سالانه در کاهش مرگ و میر بیش از یک میلیون کودک زیر ۵ سال جهان که عمدتا مرگ و میرشان ناشی از عفونت‌های گوارشی و تنفسی است، موثر است.

این مسئول با بیان این مطلب که شیر مادر حاوی همه مواد ضروری برای مقابله با انواع عفونت‌ها است، تصریح کرد: تاکنون هیچ شیر مصنوعی رژیمی و سایر ترکیبات که معادل این تغذیه بی‌نظیر الهی باشد، ساخته نشده است.

مسئول شیر مادر بیمارستان بوعلی‌سینای خرم‌دره یادآور شد: شیر مادر در بیماری‌های تنفسی اثر حفاظتی داشته و در صورت وجود بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا تغذیه با شیر مادر طول دوره بیماری را کوتاه‌تر خواهد کرد.

بابایی با بیان اینکه انتقال کرونا از طریق شیر مادر و جفت غیرمحتمل است، اضافه کرد: در خون بند ناف نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کرونا، ویروس کرونا دیده نشده است.

این مسئول با اشاره به نحوه تغذیه کودکانی که از مادر مبتلا به کرونا متولد می‌شوند، گفت: در صورت مشکوک بودن یا ابتلای قطعی مادر به کرونا با رعایت موازین بهداشتی نوزاد می‌تواند از سینه مادر تغذیه کند.

وی با بیان اینکه مادر کرونایی باید مسائل احتیاطی را در شیردهی رعایت کند، افزود: دستورالعمل‌های شست‌وشوی دست‌ها باید حتما رعایت شود دست‌ها باید با صابون و آب، قبل و بعد از تماس با کودک، شسته شوند که می‌توان از ژل‌های الکل‌دار نیز استفاده کنید. همچنین نظافت و ضدعفونی هر سطحی که لمس می‌شود نیز اهمیت دارد.

مسئول شیر مادر بیمارستان بوعلی‌سینای خرم‌دره، اظهار کرد: با مرور مزایای بی‌شمار تغذیه با شیر مادر در می‌یابیم که شیر مادر معجونی شفابخش در شرایط بحران و بروز بیماری‌های خطرناک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار