تقدیر آموزش و پرورش شهر تهران از اداره کل صندوق بازنشستگی تهران

 مسلمی: امیدواریم از سال آینده از درگاه دولت الکترونیک پرونده‌ها را دریافت کنیم

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی صندوق بازنشستگی کشوری و اداره بازنشستگی اداره کل شهر تهران با حضور محسن بهارلو، معاون پژوهش،برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و مسلمی، مدیرکل صندوق بازنشستگی استان تهران در محل اداره کل شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
 مسلمی: امیدواریم از سال آینده از درگاه دولت الکترونیک پرونده‌ها را دریافت کنیم

در ابتدای نشست، میرزایی، رییس اداره بازنشستگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال تهدیدها به فرصت تبدیل شد و برای اولین بار در مهرماه 99 بیش از ۸۵درصد از بازنشستگان با حذف فاصله قطع و برقراری حقوق ، توانستند حقوق خود را دریافت کنند و تعداد ۱۵درصد باقیمانده مربوط به کارکنان حوزه استثنایی ها و نهضت سواد آموزی هستند.
وی افزود: امیدوارم با هماهنگی میان کارگروه های مختلف بتوانیم کار را با سرعت بیشتری پیش ببریم. ما در این مدت تمام تلاش مان را کردیم خود را جای فرد بازنشسته گذاشته و سعی کنیم در حد توان مان شرایط شان را درک کرده تا بدون وقفه بعد از بازنشستگی حقوق شان را دریافت کنند. از این رو با وقت گذاری بیشتر و حضور در ساعات غیر اداری تعداد بیشتری از پرونده ها را به حکم و حقوق بازنشستگی برسانیم . هرچند امسال بخاطر شرایط کرونا مشکلات زیادی داشتیم.

محسن بهارلو، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با قدردانی از همکاری های صندوق بازنشستگی استان تهران گفت: حوزه بازنشستگی در شهر تهران بزرگ است و بازنشستگان آموزش و پرورش شهر تهران دو برابر شاغلین هستند و این روند فزاینده است. تا سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۰ هزار نفر به تعداد بازنشستگان ما اضافه خواهد شد و اکنون هم 7هزار بازنشسته مستمر داریم که در آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیرو، استمرار فعالیت دارند و البته شرط استمرارشان حضور در مدرسه بوده و پیش بینی مان این است که سال آینده به بازنشستگی ها افزوده خواهد شد.

بهارلو افزود: این نشست مهم است زیرا در اداره بازنشستگی شهر تهران و صندوق کشوری یک کار مشترک است که بخشی در آموزش و پرورش و بخشی هم در صندوق شکل می گیرد. کیفیت و شناخت کار به این منجر شد که امسال نسبت به سال های گذشته موفق تر بودیم. بخشی از کار به این مهم برمی گردد که بررسی پرونده ها سریع تر انجام شود. در سالهای قبل مشکل این بود که افراد از بخش شاغلی جدا شده بودند و حقوق شان در بخش بازنشستگی پرداخت نمی شد و به همت اداره بازنشستگی آموزش و پرورش شهر تهران و صندوق بازنشستگی کشوری این مهم سرعت بسیار خوبی گرفت. امیدوارم امسال آسیب شناسی خوبی روی پرونده هایی که دچار تاخیر شده اند انجام شود تا از سال های بعد این مشکل بطور کلی مرتفع شود زیرا سال آینده تعداد بیشتری بازنشسته داریم پس این پیگیری و سرعت اهمیت دارد.
بهارلو با اشاره به اهمیت همکاری دوجانبه آموزش و پرورش با صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این ارتباط هر روز بهتر می شود و این به نفع بازنشستگان است. اگر بتوانیم فعالیت کاغذی را کمتر کنیم و به سمت تمام سیستمی شدن برویم و رفت و آمد افراد هم کمتر شود قطعا رضایت بیشتر بازنشستگان و ذینفعان مشترک را خواهیم داشت. در این باره باید موضوع زمان را در نظر داشته باشیم و بخوبی مدیریت کنیم تا با وجود شرایط کرونا و حجم کار از سرعت مان کم نشود.

مدیرکل صندوق بازنشستگی استان تهران در این نشست با اشاره به تاثیرگذاری این نوع جلسات گفت: صندوق بازنشستگی کشوری ارایه دهنده خدمت به حدود یک میلیون و 500 هزار نفر بازنشسته و وظیفه بگیر در سراسر کشور است که از این تعداد 310 هزار نفر حقوق بگیر استان تهران بوده و یک سوم از این تعداد نیز بازنشستگان فرهنگی هستند؛ از این رو مهم است که ارتباط موثر و سازنده ای بین این دو مجموعه برقرار باشد.


رضا مسلمی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در سال جاری افزود: از ابتدای سال جاری در تلاش بودیم که بتوانیم به نحوی برنامه ریزی کنیم تا تاخیری در برقراری حقوق بازنشستگان سال جاری آموزش و پرورش استان تهران و سایر بازنشستگان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: به همین دلیل نسبت به سال گذشته یک ماه زودتر فرایند برقراری حقوق را آغاز کردیم. از سوی دیگر با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد بازنشستگان در سال آینده، امیدواریم با الکترونیکی کردن فرایندها و استفاده از درگاه دولت الکترونیک برای دریافت پرونده های برقراری، مدت زمان فرایند را بهبود دهیم.

وی افزود: این صندوق در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود تلاش کرده طرح های ارزشمندی در جهت ارتقا کیفیت زندگی بازنشستگان اجرا کند که از جمله این طرح ها می‌توان به افزایش دو برابری تعهدات بیمه تکمیلی درمان، اضافه شدن کمک هزینه ویزیت و عینک در قراردادسال جاری، پرداخت وام ضروری 10 میلیون تومانی و پرداخت وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان اشاره کرد.

در ادامه نشست قائدی، معاون درآمد و هزینه صندوق بازنشستگی کشوری استان تهران گفت: در راستای الکترونیکی کردن فرایندهای صندوق، فرایند ثبت درخواست صدور گواهی کسر از حقوق بازنشستگان زیرپوشش صندوق به صورت الکترونیکی درآمده و گواهی های صادر شده از طریق پست به نشانی آن ها ارسال می شود.

وی تصریح کرد: از جمله اقدام مهم دیگری که در صندوق در دست بررسی و پیگیری است موضوع پرداخت 75 درصد از آخرین حقوق زمان اشتغال برای بازنشستگانی است که صدور تاییدیه برقراری حقوق بازنشستگی آن ها به دلیل نقص مدرک طولانی شده است.
در انتهای نشست محسن بهارلو با تقدیم تقدیر نامه به مدیرکل صندوق بازنشستگی استان تهران از تلاش ها و همکاری این صندوق با اداره کل شهر تهران قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار