زعفران مرودشت روانه بازار شد

شیراز (پانا) - مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز برداشت زعفران در مرودشت گفت پیش بینی می شود، بالغ بر 180 کیلو گرم زعفران خشک تولید شود.

کد مطلب: ۱۱۳۷۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
زعفران مرودشت روانه بازار شد

سمیه کارگر امروز با بیان اینکه امسال برداشت زعفران در این شهرستان دیرتر آغاز شده است، اظهار کرد: برداشت از نیمه آبان آغاز و تا اوایل آذرماه ادامه دارد.
این کارشناس ادامه داد: کشت زعفران به لحاظ صرفه اقتصادی حتی در سطح کم، مصرف آب کمتر و اشتغال زایی برای کارگران فصلی خصوصا بانوان از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت است که به صورت جدی دنبال می شود.
وی افزود: کشت زعفران از 35 هکتار در سال گذشته به 42 هکتار در سال جاری رسیده است و برای کشت جدید بیش از 35 تن پیاز زعفران زیر نظر کارشناسان این مدیریت تهیه و توزیع شده است.
کارگر با بیان اینکه برداشت زعفران در یک دوره 20 تا 25 روزه انجام می شود، اظهار کرد: برداشت زعفران زمینه اشتغال موقت را برای بیش از 1500 نفر در روز فراهم می کند.
مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت، عملکرد مناسب زعفران، پیاز مناسب، کشت با توصیه های کارشناسی، آب و هوای مناسب شهرستان مرودشت و حمایت های بخش دولتی از جمله ارائه تسهیلات کم بهره را از عوامل موفقیت کشت زراعت زعفران در این شهرستان عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه زعفران تولید شده در مرودشت به لحاظ شرایط آب و هوایی از نظر عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی برخوردار است، افزود: بخشی از محصول تولیدی به صورت بسته بندی شده و برند و بخشی نیز به صورت محلی و ارسال به استان های خراسان و تهران به فروش می رسد.
کارگر با اشاره به اینکه مردم هنوز هم زعفران را یک گیاه لوکس می دانند و مصرف آن را چندان ضروری نمی دانند، خاطر نشان کرد: این گیاه خواص بی نظیری دارد و در درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری ها بسیار مفید است.
او به مشکلات صادرات زعفران اشاره و تصریح کرد: عدم وجود برنامه های صادراتی مشخص و صادرات فله ای به صورت کیفی و توریستی و عدم صنایع تبدیلی زعفران از مشکلات کشت و کار زعفران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار