مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

پهلوگیری کشتی ۴۱ هزار تنی مواد اولیه تولید روغن در بندر شهیدرجایی

تهران (پانا) - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت یک فروند کشتی بزرگ روغن خام سویا که به دلیل مشکلات بین فروشنده و صاحب کالا نتوانسته بود پهلوگیری کند، روز گذشته در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پهلوگیری کشتی ۴۱ هزار تنی مواد اولیه تولید روغن در بندر شهیدرجایی

به گزارش بنادر و دریانوردی هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی ران گفت: کشتی حامل ۴۱ هزار و ۷۸۰ تن روغن خام سویا که به دلیل مشکلات بین خریدار و فروشنده از تیرماه سال جاری بلاتکلیف مانده بود پس از تشکیل جلسه و دستور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان روز گذشته در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی این کشتی را متعلق به یکی از خطوط کشتیرانی یونان اعلام کرد و گفت: عملیات راهبردی کشتی مذکور انجام و این شناور در اسکله شماره ۲۱ بندر شهید رجایی مستقر و در حال عملیات تخلیه کالا است.

محمدی کرجی ران اظهار داشت: این کشتی از مبدأ بندر پاراناگوا کشور برزیل عازم آب‌های خلیج فارس شده بود که پس از ورود، به دلیل مشکلات بین خریدار و فروشنده نتوانسته مجوز ورود به بندر را اخذ نماید.

وی افزود: با ورود دستگاه قضا و تشکیل جلسه مشترک به ریاست رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، مشکلات مطروحه مرتفع و اجازه پهلوگیری این شناور در بندر شهید رجایی صادر شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: این سی و ششمین کشتی حامل کالاهای اساسی در سال جاری است که بیش از ۴۱ هزار تن روغن خام سویا را به کارخانجات فرآوری این محصول تزریق می‌کند.

به گفته محمدی کرجی ران یکی از اهداف مهم و اولویت‌های کاری دولت، بویژه سازمان بنادر و دریانوردی، تأمین به موقع و سریع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور است که اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز همسو با سیاست‌های کلان دولت پیرامون زنجیره تأمین کالاهای استراتژیک با اختصاص انبارهای ویژه نگهداری و انبارش و همچنین اختصاص پایانه‌های ویژه تسهیل گر تحقق این امر مهم بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار