بزودی تاثیر ریزش ارز بر بازار خودرو آشکار می‌شود

تهران (پانا) - به‌گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو امروز همه در شوک هستند، پنجشنبه‌ها بازار نیمه تعطیل و جمعه‌ها تعطیل است تا چند ساعت آینده مشخص می‌شود تاثیر نرخ ارز بر خودرو چه بوده است.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بزودی تاثیر ریزش ارز بر بازار خودرو آشکار می‌شود

به‌گزارش ایلنا، سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: اگر به شهریورماه برگردیم که قیمت ارز حدود ۲۵۵۰۰ تومان بود، پراید در بازار حدود ۹۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ حدود ۱۹۰ میلیون تومان بود. قیمت ارز تاثیر خود را می‌گذارد و تاثیر آن را تا چند ساعت آینده در بازار در خواهیم دید.

وی افزود: در یکی دو ماه اخیر که قیمت دلار از ۲۵ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسید معامله انجام نمی‌شد و قیمت‌ها روی کاغذ تغییر می‌کرد. اما امروز اگر قیمت ارز به زیر ۲۵ هزار تومان برسد در بازار خودرو اتفاقاتی خواهد افتاد.

موتمنی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه در شوک هستند، پنجشنبه‌ها بازار نیمه تعطیل و جمعه‌ها تعطیل است تا چند ساعت آینده مشخص می‌شود تاثیر این موضوع چه بوده است.

نعمت‌الله کاشانی نسب در مورد تاثیر کاهش قیمت ارز و طلا روی قیمت خودرو اظهار داشت: کاهش قیمت ارز و طلا قطعا روی بازار خودرو تاثیر می‌گذارد اما الان معاملات به طور کلی قطع است. یعنی هیچکس خودرو نمی‌خرد، دلال‌ها هم به قیمت قبل خریده‌اند و باید ارزان‌تر بفروشند، به همین دلیل مقاومت می‌کنند و بازار قفل است.

وی افزود: دلال‌ها می‌خواهند به همان قیمت که خریده‌اند بفروشند، کسی هم به آن قیمت نمی‌خرد وقتی دلار ریزشی است و کسی جرات خرید ندارد چون فکر می‌کند ممکن است روز بعد ارزان‌تر بخرد و همینطور هم است.

کاشانی نسب تصریح کرد: قیمت‌های اعلامی شاید مثل قبل باشد که برای آن هم خریداری وجود ندارد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار