نماینده مجلس: رزمایش‌های مقابله با زلزله در تبریز باید جدی گرفته شود

تبریز(پانا) - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد برگزاری رزمایش های مختلف برای مقابله با زلزله های احتمالی در کلانشهر تبریز باید جدی گرفته شود.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مجلس: رزمایش‌های مقابله با زلزله در تبریز باید جدی گرفته شود

علیرضا منادی روز شنبه در نشست هیات مدیره جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، افزود: با توجه به وقوع زلزله های بسیار مهیب در تبریز طی سده های گذشته همواره باید منتظر وقوع این حادثه غیرمترقبه بود و برای مقابله با آن باید در تمام زمینه ها اعم از آمادگی های قبل و بعد از زلزله و امدادرسانی های سریع آمادگی لازم و کافی را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بر اساس شواهد علمی، سوابق تاریخی و اعلام سازمان ملی زمین شناسی ایران مبنی بر احتمال وقوع زلزله های قریب الوقوع در تبریز و حتمی بودن آن در آینده، باید برنامه و پیش بینی های لازم در این مورد انجام شود تا خدای نکرده در صورت وقوع چنین حادثه ای، آمادگی لازم را داشته باشیم و از بروز هر گونه فاجعه انسانی جلوگیری به عمل آید.

منادی ادامه داد: تبریز حداقل در طی تاریخ ۲۰۰ ساله خود زلزله های وحشتناک و سهمگینی را تجربه کرده است و به همین جهت وظیفه جمعیت هلال احمر، آموزش مردم و اجرای مانور های مقابله با زلزله در نقاط مختلف شهر است که خیلی باید جدی گرفته شده و عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن هشدار نسبت به وقوع زلزله در تبریز، بر آمادگی تمامی نهادهای مسئول از جمله مدیریت بحران، شهرداری ها و فرمانداری این شهرستان تاکید کرد.

منادی گفت: استانداری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هر سازمان و نهادی که در قانون وظیفه ای برای پیشگیری از حوادث و بحران ها برای آنها ماموریت هایی تعریف شده است، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند و هر نهاد باید به وظیفه خود در قبال چنین بحران هایی عمل کند.

وی اضافه کرد: دولت نیز باید بودجه کافی برای تاسیس بیمارستان های صحرایی بزرگ و مراکزی که شهر را از حادثه زلزله دور کند، در نظر بگیرد و دستگاه های امدادی مانند جمعیت هلال احمر باید امکانات و تجهیزات خود را برای امدادرسانی به چنین امری تنظیم کرده و افزایش دهند تا در هنگام وقوع بحران با کمترین مشکل مواجه شویم.

در این نشست مقرر شد مدیرعامل جمعیت هلال احمر آرذبایجان شرقی و مدیر کل بیمه سلامت پیش بینی های لازم را برای مقابله با زلزله های احتمالی انجام دهند و گزارشی در این مورد آماده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار