رایزنی ظریف و مادرو درباره مسائل دوجانبه ایران و ونزوئلا

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کاراکاس سفر کرده است به دیدار رئیس جمهوری ونزوئلا رفت و مورد استقبال گرم و صمیمانه نیکلاس مادرو قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۳۶۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی ظریف و مادرو درباره مسائل دوجانبه ایران و ونزوئلا

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در ادامه دیدار با مقامات ونزوئلایی با نیکلاس مادرو، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد. وزیر امور خارجه جمهوری کشورمان همچنین در روز پنجشنبه در دیدار با خانم «دلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا، موضوعات مورد علاقه دو کشور را مورد تبادل نظر قرار داد.

وی همچنین با «خورخه آرئاسا» همتای ونزوئلایی خود نیز دیدار و گفت وگو داشت.

ظریف که برای دیدار و گفت وگو با مقامات ونزوئلایی در کاراکاس به سر می‌برد، در نشست مشترکی با حضور وزیر امور خارجه ونزوئلا در مؤسسه ساموئل رابینسون با موضوع "ونزوئلا و ایران در دفاع از جهان نوین در حال شکل‌گیری" شرکت و دیدگاه‌های خود را در این ارتباط مطرح کرد.

محمدجواد ظریف همچنین در آخرین مرحله از حضورش در کاراکاس، در مصاحبه با شبکه خبری تله سور شرکت کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در این مصاحبه به سوالات متختلف در مورد اهداف سفر خود، انتخابات ریاست‌جمهوری در امریکا، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و شهادت سردار سلیمانی پاسخ داد.

ظریف بعد از پایان ماموریت خود در ونزوئلا در گزارشی توئیتری نوشت: در ونزوئلا با رئیس‌جمهور نیکلاس مادرو، معاون رئیس‌جمهور رودریگز، وزیر خارجه آرزا و دیگر وزرای ونزوئلایی در خصوص گسترش روابط دو جانبه ملاقات داشتم. همچنین در موسسه ساموئل رابینسون در ارتباط با تاکتیک‌های ایجاد رعب آمریکا و غرب در راستای تلاش برای متوقف کردن مسیر تاریخ به سوی یک جهان پساغربی سخنرانی نمودم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار