۱۲۳ هکتار از جنگل های گیلان طعمه حریق شد

رشت (پانا) - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اعلام کرد در نیمه نخست امسال ۱۲۳ هکتار از جنگل های این استان طعمه حریق شدند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۳ هکتار از جنگل های گیلان طعمه حریق شد

به گزارش اداره منابع طبیعی گیلان، سرهنگ محمد قربانی بیان کرد: در این مدت ۸۷ آتش سوزی در مراتع و جنگل های گیلان اتفاق افتاده که بیشتر این حریق ها در مرتع بوده ضمن اینکه در این آتش سوزی ها به تنه درختان خسارت وارد نشده و آسیب ها سطحی بوده است.

وی اظهار کرد: در این مدت در جریان مهار آتش سوزی ها علاوه بر نیروهای حفاظت منابع طبیعی، نیروهای مردمی، امدادی، هلال احمر، بسیج، نیروی انتظامی، بخشداران، فرمانداران همکاری کردند که از همه آنها قدردانی می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطرنشان کرد: سهل انگاری گردشگران از جمله مهمترین دلایل این آتش سوزی ها بوده، بنابراین ضروری است تا همه در حفظ منابع طبیعی حساسیت و همکاری های لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در مهار آتش سوزی ها در این مدت، علاوه بر نیروهای حفاظت منابع طبیعی، نیروهای مردمی، امدادی، هلال احمر، بسیج، نیروی انتظامی، بخشداران، فرمانداران و غیره همکاری کردند که تلاش و همراهی آنها جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۰۰ همیار طبیعت با منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان همکاری می کنند، گفت: این اداره کل دارای افزون بر ۴۰ قرق بان است که در عرصه ها فعالیت می کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مردم خواست تا در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع فوری با شماره ۱۵۰۴ تماس گرفته و اطلاع دهند.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار