سرپرست منابع طبیعی گیلان عنوان کرد:

آتش سوزی ۱۵ هکتاری در جنگل های ماسال

رشت ( پانا) -  سرپرست منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه آتش سوزی حدود ۱۵ هکتار از اراضی جنگلی شاندرمن را درگیر کرده است، عنوان کرد این حریق سطحی بوده و دود ناشی از سوختن لاشه برگ های موجود در سطح جنگل، این تصور را ایجاد می کند که آتش سوزی گسترده است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آتش سوزی ۱۵ هکتاری در جنگل های ماسال

به گزارش روابط عمومی اداره منابع طبیعی گیلان، میرحامد اختری با اشاره به وقوع حریق در جنگل های ماسال اظهار کرد: با توجه به حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان و قرق بانان و کمک اهالی منطقه و همیاران طبیعت و مدیریت بحران تقریبا این آتش سوزی کنترل شده است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی حدود ۱۵ هکتار از اراضی جنگلی شاندرمن را درگیر کرده است، افزود: این حریق سطحی بوده و دود ناشی از سوختن لاش برگ های موجود در سطح جنگل، این تصور را ایجاد می کند که آتش سوزی گسترده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از حضور ۳۰ نفر از نیروهای حفاظتی در منطقه خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه به درختان آسیب وارد نشده است؛ البته همچنان با حریق های لکه ای در منطقه مواجه هستیم که کاملا تحت کنترل است.

تدوین برنامه عملیاتی حریق در گیلان

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه علاوه بر جنگل های ماسال در آستارا و رودبار نیز طی روز گذشته حریق داشتیم که اطفا شده است، گفت: سازمان مدیریت بحران خواستار تدوین دستورالعمل در حوزه های مختلف از جمله سیل و برف و حریق در استان هاست، با همکاری منابع طبیعی و فرمانداران، برنامه حریق جنگل های گیلان را تدوین کردیم.

وی ادامه داد: این برنامه عملیاتی جامع براساس وظایف دستگاه ها و سطح ورود آنان در سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده است.

مرادی، با بیان اینکه مدیریت بحران استان آمادگی دارد امکانات مورد نیاز اطفای حریق را در اختیار منابع طبیعی قرار دهد، اضافه کرد: با هماهنگی سازمان مدیریت بحران و به دنبال حریق در جنگل های زاگرس، مرکز پشتیبانی هوایی حریق جنگل ها تشکیل شد و در حال حاضر دو بالگرد این مرکز در حالت آماده باش برای اطفای حریق در جنگل های گیلان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار