کرونا ۷۰ درصد کارگران ساختمانی را بیکار کرد!

تهران (پانا) - به گفته نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در حال حاضر تنها ۳۰ درصد کارگران ساختمانی مشغول کار هستند و کرونا باعث شده تا بخش اعظمی از کارگران ساختمانی به لحاظ کاری و معیشتی دچار مشکل شوند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کرونا ۷۰ درصد کارگران ساختمانی را بیکار کرد!

به‌گزارش ایسنا، هادی ساداتی اظهار کرد: متاسفانه کرونا باعث شده تا در شرایط حاضر ۳۰ درصد کارگران ساختمانی سرکار باشند و مابقی کارگران ساختمانی هم که بیکار و خانه نشین شده‌اند قادر به امرار معاش و تامین هزینه‌های زندگی نباشند چون امیدشان به نقاشی ساختمان یا تعمیر لوله و تاسیسات خانه ها بود که به دلیل بیماری کرونا و کاهش تقاضا کار کمتر به آنها پیشنهاد می شود و از این جهت اشتغال و معیشت آنها به خطر افتاده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حل مشکل کارگران فاقد بیمه بیکاری گفت: مقام معظم رهبری همواره دغدغه مردم را به عنوان دغدغه کشور مطرح فرموده اند و تاکید ایشان در ورود سازمان تامین اجتماعی به موضوع کارگران فاقد بیمه بیکاری یکی از خواسته های همیشگی کارگران ساختمانی بوده است.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی افزود: در حال حاضر شناسایی کارگران ساختمانی که در انتظار بیمه هستند انجام شده و اگر قرار است تامین اجتماعی فرمان رهبری را اجرا کند علاوه بر امکانات و ابزار مورد نیاز، اطلاعات افراد بیمه شده را در اختیار دارد. کسانی هم که بیمه نشده اند آمار و اطلاعات آنها توسط انجمن‌های کارگران ساختمانی در سراسر کشور قابل گردآوری است و هر زمان که تامین اجتماعی بخواهد از طریق کانون در اختیار سازمان قرار می دهیم.

به گفته ساداتی، انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در ۴۵۰ شهر و شهرستان فعالند و می‌توانند در انتقال آمار و ارقام و اطلاعات مربوط به کارگران ساختمانی بیمه شده و فاقد بیمه به تامین اجتماعی همکاری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط سخت زندگی کارگران ساختمانی و فعالیت ۳۵ درصدی آنها در دوران کرونا و پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری، حمایت از کارگران ساختمانی فاقد بیمه بیکاری با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار