محدودیت تردد در کدام مبادی ورودی و خروجی استان تهران اجرا می‌شود؟

تهران (پانا) - برابر مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا محدودیت‌های تردد از ظهر روز گذشته در مبادی ورودی و خروجی 25 استان آغاز شده است و این محدودیت‌ها تا ساعت ۲۴ روز جمعه 16 آبان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت تردد در کدام مبادی ورودی و خروجی استان تهران اجرا می‌شود؟

بر این اساس؛ خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به ۲۵ مرکز استان ممنوع است.

مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.

این طرح پلاک‌های بومی در هر استان امکان تردد دارند و این طرح فقط برای خودروهای شخصی است و خودروهای امدادی و حمل مواد غذایی ممنوعیت تردد ندارند. در واقع خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت‌های تعیین شده نمی‌‌شوند.

محورهای دارای محدودیت تردد در استان تهران

تهران با توجه به حجم بالایی از جمعیت یکی از استان‌های پرتردد کشور محسوب می‌شود که بر اساس اعلام پلیس راهور، در راستای مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مقرر شد با هماهنگی‌های انجام شده در محور هراز از مشا، در محور فیروزکوه از انتهای شهر فیروزکوه میدان امام رضا، در جاده امام رضا از پاسگاه قدیم پلیس راه شریف آباد، در آزادراه تهران شمال از قبل از عوارضی و اتوبان تهران قم در محدوده نعلبندان و به موازات جاده قدیم تهران قم و در آزادراه تهران ساوه و عوارضی دوم هم ممنوعیت تردد و خروج و ورود اعمال شده است.

بر این اساس، اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آنها آغاز و به صورت یکپارچه، ورود پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی ممنوع می‌‌شود.

استقرار ماموران پلیس راهور در 91 نقطه از 25 استان

همچنین روز گذشته، سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور اعلام کرد: ماموران در ۹۱ نقطه از ۲۵ استانی که محدودیت‌های ترددی کرونایی در آنها اجرا شده است مستقر هستد و به غیر از این ۹۱ نقطه‌ای که مأموران حضور دارند دوربین‌های جاده‌ای هم تخلفات مربوط به محدودیت‌های کرونایی را ثبت می‌کنند و از این طریق رانندگان متخلف جریمه می‌شوند.

پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار