مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

پژوهش‌سراها محل تبدیل حوزه‌های نظری به حوزه‌های عملی

شهرری(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری ازپژوهش‌سراها به عنوان محل تبدیل حوزه‌های نظری به حوزه‌های عملی که به تقویت روحیه دانش‌آموزان کمک می‌کند، نام برد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش‌سراها محل تبدیل حوزه‌های نظری به حوزه‌های عملی

محسن‌نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در جلسه تشکیل هیأت امناء پژوهش‌سرای رازی ناحیه یک ری ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین، برنامه‌ریزی در حوزه پژوهش را از اولویت‌های مدارس دانست و تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز و دعوت از دانش‌آموزان برای استفاده از ایده‌های آنها و به وجود آوردن پایگاه ایده‌پردازی در پژوهش‌سراها را دارای اهمیت خواند و گفت حتی از ساده‌ترین ایده‌ها نیز نباید غافل شد.
نوروزیان در ادامه بر شرکت در جشنواره‌های خوارزمی با حداکثر قوا و استفاده از همکاران پژوهشگر در این زمینه تاکید کرد و ارتباط تنگاتنگ بین حوزه آموزش و پژوهش و پژوهش‌سراها را دارای اهمیت دانست.
او در پایان ایجاد نمایشگاه‌های مختلف در پژوهش‌سراها را محلی برای تبدیل علم به فناوری و بسیار حائز اهمیت دانست وافزود: حمایت و هدایت آزمایش‌گاه‌های مدارس نیز از جمله وظایف پژوهش‌سراها است.
در ادامه این جلسه، خانم فرزانه مسئول پژوهش‌سراهای اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: شناسایی دانش‌آموزان نخبه، راهنمایی و معرفی آنها به مراکز علمی کشور از جمله وظایف پژوهش‌سراها است.
وی پژوهش‌سرای رازی ری را نماینده قطب کشوری در بخش نجوم معرفی کرد که دارای رتبه‌های خوبی در این زمینه است و در سال تحصیلی ۱۳۹۸_۱۳۹۹ نیز رتبه سوم کشوری را در سطح استان کسب نموده است.
فرزانه در پایان تاکید کرد: فعالیت‌ها و تشکیل انجمن‌های پژوهش‌سراها به صورت مجازی در حال انجام است.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار