افتتاح هشت طرح بخش انرژی تا پایان امسال در استان سمنان

تهران (پانا) - وزیر نیرو گفت هشت طرح مربوط به بخش انرژی در استان سمنان در قالب پویش هر_هفته_الف_ب_ایران تا پایان امسال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح هشت طرح بخش انرژی تا پایان امسال در استان سمنان

رضا اردکانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی به شهرستان سرخه ابراز داشت: ۱۲۵ طرح از ۲۵۰ طرح برنامه‌ریزی شده برای افتتاح در کشور تا پایان امسال در قالب پویش هر_هفته_الف_ب_ایران به بهربرداری رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۲۵ طرح باقیمانده تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد هشت طرح مربوط به بخش انرژی در استان سمنان است.

وی بیان کرد: افتتاح طرح آبرسانی به سرخه موجب تامین آب پایدار و با کیفیت برای مردم این شهرستان شده است و کلنگ‌زنی و اقدام اولیه برای برخورداری ۱۵ روستای در مسیر انتقال آب به شهرستان سرخه در شهرستان فیروزکوه برنامه‌ریزی شده است که انتظار می‌رود با همت مسوولان هرچه‌ سریعتر این طرح‌ها به نتیجه برسد.

اردکانیان تصریح کرد: مصرف صحیح و پرهیز از اسراف همواره باید مورد توجه آحاد جامعه باشد تا بتوان با مدیریت مصرف در مسیر توسعه حرکت کرد و از هدر رفت آب جلوگیری شود.

وی یادآور شد: تامین آب در مناطق روستایی از اولویت‌های اصلی مقام معظم رهبری و وزارت نیرو است و با توجه به تامین منابع از محل صندوق توسعه ملی آبرسانی به روستاها با جدیت دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های متعدد برای سرعت بخشی به تامین آب پایدار برای مناطق روستایی کشور تدوین شده است و از جمله طرح‌ها می‌توان به طرح ساز و کار نه ساخت و ساز اشاره کرد.

وزیر نیرو ابراز داشت: یکپارچه‌سازی شبکه آب و فاضلاب روستایی و شهری نقشی مهم در تسریع اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا داشته است و یک هزار و ۷۰۰ هموطن روستایی با اجرای طرح یکپارچه‌سازی از آب شرب سالم برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: ایجاد تصفیه خانه فاضلاب و استفاده از پساب تصفیه شده از فشار بر روی مصرف منابع آب شیرین می‌کاهد و بر برخورداری آحاد جامعه از آب سالم می‌افزاید و اجرای جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب در سرخه در مسیر امضای قرارداد قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در مرحله اول ۲ هزار متر مکعب پساب تصفیه شده در اختیار بخش صنعت قرار بگیرد.

وزیر نیرو گفت: به منظور ثبت خاطره شیرین از اجرای یکصد و بیست و پنجمین طرح آبرسانی در شهرستان سرخه در قالب پویش هر_هفته_الف_ب_ایران، عیدی از محل صرفه‌جویی به کارگرانی که در ۲ استان تهران و سمنان در زمینه آبرسانی به سرخه فعالیت داشتند، در نظر گرفته و پرداخت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار