الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه مدیریت موزه‎‌های تحت مالکیت مدیریت شهری

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه جامع سیاست‎گذاری، برنامه ریزی و مدیریت موزه‎های تحت مالکیت و مدیریت و یا مرتبط با مدیریت شهری تهران را به تصویب رساندند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه مدیریت موزه‎‌های تحت مالکیت مدیریت شهری

در دویست و چهل و ششمین جلسه صحن شورای شهر تهران، احمد مسجد جامعی در جریان بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه جامع سیاست‎گذاری، برنامه ریزی و مدیریت موزه‎های تحت مالکیت و مدیریت و یا مرتبط با مدیریت شهری تهران در شهرداری تهران گفت: در شهر تهران بیش از 50 موزه وجود دارد. اما این موزه‎ها در جامعه تاثیری در زمینه فرهنگی و آموزشی ندارند و شاهد یک سیاستگذاری منسجم و هم‎افزا برای آنان نیستیم.

وی افزود: بیشتر موزه‎ها در اختیار سازمان میراث فرهنگی است و برخی موزه‎ها هم توسط شهرداری‎های مناطق اداره می‎شوند و سال‎های سال است که پول و سرمایه خرج موزه‎ها می‎شود اما این موزه‎ها بازدید کننده ندارند.

در علت ارائه این طرح عنوان شد که: شهرداری تهران در اکثر موزه‎های تهران ذی‎نفع است، لذا با توجه به نقشی که موزه‎ها از نظر فرهنگی دارند و همچنین لزوم تقویت اقتصادی موزه‎ها و همچنین استفاده از ظرفیت آن‎ها در آموزش شهروندان و توسعه فضاهای فرهنگی، لازم است شاهد سیاست‎گذاری منسجم، مدیریت یکپارچه و برنامه‎ریزی هم‎افزا در این فضاها باشیم.

از همین روی پیشنهاد شد که شهرداری تهران موظف شود، ظرف مدت دوماه از تصویب این طرح، برنامه جامع سیاست‎گذاری، برنامه‎ریزی و مدیریت این فضاهای فرهنگی و اجتماعی را در قالب لایحه به شورا ارائه کند.

بر اساس این گزارش یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه جامع سیاست‎گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت موزه‎های تحت مالکیت و مدیریت و یا مرتبط با مدیریت شهری تهران با مخالفت هیچ یک از اعضا مواجه نشد و با 14 رای موافق به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار