استاندار آذربایجان شرقی:

ارتقاء رتبه آذربایجان شرقی در فضای کسب و کار

تبریز (پانا) _ در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی اعلام شد رتبه توسعه فضای کسب و کار استان ارتقاء یافته و به جایگاه چهارم بین استان ها رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء رتبه آذربایجان شرقی در فضای کسب و کار

به گزارش روابط عمومی اداره کل استانداری آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: با وجود شرایط موجود کرونایی و وضعیت تحریم و اقتصادی، خوشبختانه استان در توسعه فضای کسب و کار از رتبه 18 به این رتبه ارتقا یافته است.
پورمحمدی در عین حال به وجود برخی مشکلات در حوزه فضای کسب‌وکار استان اذعان کرد و افزود: در حال حاضر از فرایند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری رضایت کامل نداریم و در برخی بخش‌ها گره‌هایی وجود دارد که برای گشودن آنها ماه‌ها زمان صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ارتقای فضای کسب‌ و کار باید این مشکلات حل شود، افزود: خوشبختانه مجموعه مدیران اجرایی استان همیشه و در همه حال نسبت به پشتیبانی و تسهیل امور سرمایه‌گذاران آماده و پاسخگو هستند و باید بدنه کارشناسی ادارات هم با کارآمدی بیشتری در این زمینه فعال باشند.

پورمحمدی تأکید کرد: راه‌اندازی پنجره واحد کسب‌وکار، معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل فرایند صدور مجوزها از کارهای مهمی است که باید برای ارتقای فضای کسب‌وکار استان انجام شود.
وی همچنین گفت: امسال صادرات استان هم 42 درصد رشد داشته و ده‌ها پروژه نیز به بهره‌برداری رسیده است که همه این موفقیت‌ها در شرایط سخت ناشی از تحریم‌های اقتصادی به دست آمده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی هم از انعقاد تفاهم نامه ای بین استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرا، تکمیل و به بهره برداری ۴۱ طرح جهش تولید استان خبر داد.
داود بهبودی گفت: بیش از یک هزار میلیار تومان تسهیلات و ۷۰ میلیارد تومان یارانه سود به این طرحها تعلق خواهد گرفت.
در این جلسه مقرر شد فرایند جذب سرمایه گذاری در استان با اتخاذ تصمیمات لازم کوتاه تر و اعطای مجوزهای سرمایه گذاری تسریع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار