تازه‌ترین نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا از وضعیت «ترامپ» و «بایدن»

تهران (پانا) - بررسی تازه‌ترین نتایج نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری در ایالت‌های مهم و سرنوشت ساز نشان می‌دهد تا روز شنبه جو بایدن، نامزد حزب دموکرات به جز ایالت‌های اوهایو و تگزاس در سایر ایالت‌ها همچنان پیشتاز است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تازه‌ترین نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا از وضعیت «ترامپ» و «بایدن»

به گزارش تسنیم، سه روز دیگر قرار است مردم آمریکا به یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوی این کشور رای دهند. پایگاه اینترنتی FiveThirtyEight که از معتبرترین پایگاه‌های اطلاعات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است تازه‌ترین نتایج معتبرترین مراکز نظرسنجی را گردآوری کرده که در ادامه این نتایج در سطح ملی و در ایالت‌های مهم و سرنوشت ساز آورده شده است.

نظرسنجی‌ها در سطح ملی نشان می‌دهد جو بایدن 8.5 درصد از دونالد ترامپ پیش است. 51.4 درصد از مصاحبه شوندگان گفته‌اند به بایدن رای می‌دهند 42.9 درصد نیز گفته‌اند ترامپ را انتخاب خواهند کرد.

ایالت آریزونا قبلاً یکی از ایالت‌های جمهوری‌خواهان بود، اما جمهوری‌خواهان دیگر نمی‌توانند روی این ایالت حساب باز کنند که وضعیتش مرتباً تغییر می‌کند. این ایالت 11 رأی الکترال دارد. بایدن در جدیدترین نظرسنجی‌ها به طور متوسط 3.1 درصد از ترامپ جلو است.

ایالت فلوریدا با 29 رأی الکترال یکی از مهم‌ترین ایالت‌های بینابین برای ترامپ و بایدن است. این ایالت، علاوه بر تعداد بالای آرای الکترال، حائز اهمیت تاریخی هم هست. از سال 1964 به این سو، تنها یک بار نامزدی توانسته بدون برنده شدن در این ایالت، برنده انتخابات باشد. بایدن در این ایالت نیز پیشتاز است. این ایالت 16 رأی الکترال دارد و دونالد ترامپ در انتخابات سال 2016 توانسته بود با 5.7 درصد اختلاف نسبت به هیلاری کلینتون تمامی آرای الکترال این ایالت را از آن خود کند. اکنون ترامپ و بایدن رقابت تنگاتنگی در این ایالت دارند و بایدن با 1.6 درصد اختلاف از ترامپ جلو است.

ایالت آیووا 16 رأی الکترال دارد و ترامپ در سال 2016 با اختلاف 9.6 درصدی این ایالت را برد. در حال حاضر در نظرسنجی‌ها بایدن با اختلاف 0.1 درصد از ترامپ پیش افتاده است.

ایالت میشیگان ، 16 رأی الکترال دارد و سابقاً جز کانون‌های طرفداران دموکرات‌ها محسوب می‌شد. ترامپ در دور قبل انتخابات تنها با 0.3 درصد اختلاف در این ایالت به کلینتون پیروز شد و تمامی 16 رأی الکترال این ایالت را از آن خود کرد. با این حال، همان‌طور که در بالا دیده می‌شود، جو بایدن در نظرسنجی این ایالت با اختلاف زیادی از ترامپ پیش افتاده است. وضعیت او در نظرسنجی هفته جاری نسبت به هفته قبل بهتر هم شده است.

مینه‌سوتا 10 رأی الکترال دارد و بایدن در این ایالت هم حاشیه اختلاف نسبتاً زیادی با ترامپ دارد.

ایالت نوادا 6 رأی الکترال دارد. حاشیه برتری بایدن در این ایالت نسبت به ترامپ نزدیک به 6 درصد است و وضعیت ترامپ در نظرسنجی‌ها در این ایالت نسبت به هفته قبل تقریباً تغییر نکرده است.

کارولینای شمالی با 15 رأی الکترال جزو ایالت‌های مهم در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به شمار می‌رود. در حال حاضر بایدن از حاشیه برتری 2.4 درصدی در نظرسنجی‌ها برخوردار است.

ایالت اوهایو ، این ایالت 18 رأی الکترال دارد و ترامپ در سال 2016 با نزدیک به 7 درصد اختلاف هیلاری کلینتون را شکست داد. در حال حاضر ترامپ در این ایالت حاشیه برتری شکننده‌ای دارد.

پنسیلوانیا ، نامزد پیروز در این ایالت برنده 20 رأی الکترال خواهد شد. در حال حاضر جو بایدن با 5.1 درصد اختلاف پیشتاز این ایالت است.

تگزاس 38 رأی الکترال دارد. در انتخابات سال 2016 ترامپ با حاشیه برتری 9 درصدی در این ایالت به پیروزی رسید. در حال حاضر ترامپ به بایدن در این ایالت برتری نسبی دارد.

ایالت ویسکانسین 10 رأی الکترال دارد. این ایالت از سال 1988 تا 2012 در 7 دور انتخاباتی همواره به نامزدهای دموکرات رأی داده اما ترامپ در سال 2016 توانست این روند را متوقف کرده و هیلاری کلینتون را در آنجا شکست دهد. اما اکنون ترامپ در این ایالت با 8.6 درصد از جو بایدن عقب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار