استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد؛

همکاری های مردم در مسیر مقابله با کرونا، تداوم یابد

رشت ( پانا) - استاندار گیلان پیشگیری را بهترین و تنهاترین راه مبارزه با کرونا دانست و با تاکید بر لزوم تداوم همکاری های مردم در مسیر مقابله با این بیماری، گفت: باید از شکل گیری تجمعات انسانی، پرهیز و هرگونه همایشی، با اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود.

کد مطلب: ۱۱۳۵۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
همکاری های مردم در مسیر مقابله با کرونا، تداوم یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع بعدازظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تبریک ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) و گرامیداشت هفته وحدت، به تصریح خداوند متعال در قرآن کریم مبنی بر رحمه للعالمین بودن حضرت ختمی مرتبت اشاره و اظهار کرد: خیر و برکت پیامبر، نصیب همه مردم در اقصی نقاط دنیاست و تمامی آزادی خواهان به ارزش های والای آن معلم بشریت، باور و ایمان قلبی دارند.

وی مطالعه سیره و منش آخرین فرستاده خدا برای آموختن و ترویج روش زندگی فردی و سلوک اجتماعی پیامبر اعظم که سراسر معرفت، احترام به انسان ها و مکارم اخلاق است را مورد تأکید قرار داد و گفت: توهین به آن فرستاده بزرگ خدا، نادیده گرفتن همه فضایل اخلاقی و انسانی است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: اهانت اخیر صورت گرفته به ساحت پیامبر اسلام (ص) که به نادرستی، مورد تأیید رئیس جمهوری فرانسه قرار گرفت؛ بی احترامی به همه مسلمانان و معتقدان به پیامبر و حتی فراتر، توهین به همه انسانهاست که در اقصی نقاط دنیا محکوم شد.

وی در ادامه سخنانش به گذشت افزون بر هشت ماه از شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات موثر و ارزشمند در زمینه مقابله با بیماری طی این مدت اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است هم مردم و هم مسئولان به این مسئله توجه کنند که همچنان کارهای بزرگی به ویژه با تغییر فصل و بیماری هایی که به طور عمده در فصل های پاییز و زمستان شایع می شود، پیش رو داریم.

استاندار گیلان به برگزاری جلسه پیشین ستاد ملی مقابله با کرونا در محضر رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: حمایت قاطعانه و دلگرم کننده معظم له از اقدامات ستاد کرونا و دولت، موجب ایجاد گفتمانی واحد، تقویت همکاری ها و تلاش های مضاعف ارکان نظام شد که تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با مسئولیت وزیر کشور نیز در همین راستاست.

وی با بیان اینکه به طور قطع موفقیت در مسیر مقابله با بیماری نیازمند تقویت همراهی است، گفت: معتقدم چنانچه روحیه همکاری تقویت و فضای همدلی و هم افزایی بین تمامی ارکان جامعه برقرار باشد؛ بدون تردید برنامه ها و تصمیمات در مرحله اجرا با موفقیت همراه می‌شود‌.

دکتر زارع ادامه داد: این واقعیتی انکارناپذیر است که تا زمان حاضر برای مقابله با کرونا، بهترین و تنها مسیر، رعایت ضوابط بهداشتی و پیشگیری است و بر این اساس باید این دستورالعمل ها جدی تلقی شده و به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه در کنار اعمال محدودیت های قانونی در برخی مناطق کشور، موضوع فرهنگ سازی و مقوله آموزش های عمومی نیز از مواردی است که باید گسترش پیدا کند، گفت: از کمیته رسانه و فضای مجازی و نیز صدا و سیما انتظار دارم با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و طراحی برنامه هایی اثربخش، پیشگیری، رعایت توصیه های بهداشتی، آگاهی بخشی از خطرات بی توجهی به دستورالعمل ها و از همه مهمتر مسئولیت پذیری اجتماعی را به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه براساس ارزیابی های صورت گرفته؛ تشکیل اجتماع های انسانی از عمده‌ترین علت های شیوع کرونا شناخته شده، افزود: انتظار می رود مردم به افزایش روند همه گیری بیماری توجه داشته باشند و همانگونه که در ایام ماه محرم و صفر شاهد رعایت هیأت های مذهبی و تشکل ها بودیم در ایام خجسته ماه ربیع الاول نیز در برگزاری جشن ها و مراسم ها در اجرای دستورالعمل های تدوین شده، همراهی داشته و از شکل گیری تجمعات انسانی در محیط های بسته و کوچک پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه عادی انگاری شرایط یکی از خطراتی است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم، گفت: لازم است رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان جدی گرفته شود.

استاندار گیلان بر ضرورت تشدید نظارت ها از اصناف، ادارات و اماکن پرتردد تأکید و اضافه کرد: ضمن آنکه اصناف قانونمند تشویق می شوند، باید با آن دسته از افرادی که توجهی به رعایت پروتکل ها ندارند، براساس قانون برخورد و حتی تا توبیخ کارکنان و یا تعطیلی آن واحد صنفی نیز پیش روند.

وی با بیان اینکه برگزاری هر گونه همایش، یادواره و جشنواره صرفاً با اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی امکانپذیر است، افزود: در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی راهپیمایی برگزار نمی شود اما اجتماع در میدان شهدای ذهاب و نیز مراکز شهرستان ها در محیط های باز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

دکتر زارع همچنین بر ضرورت انجام ثبت نام دانشجویان به صورت غیر حضوری در تمامی دانشگاه های استان تأکید و تصریح کرد: شناورسازی ورود و خروج کارکنان اداره ها و نهادها و شناسایی کارمندان دارای بیماری های زمینه ای و سن بالا برای انجام دورکاری، در دستور کار است.

وی با تأکید بر افزایش تست هدفمند و هوشمند کرونا در سطح استان برای شناسایی بیماران، پیشگیری و کاهش افراد نیازمند به بستری در بیمارستان ها، گفت: حفاظت و حمایت از گروه های آسیب پذیر و سالمندان با همکاری بیشتر دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و دادگستری و دادستانی ها تقویت شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار