نظر رییس سازمان محیط زیست درباره استمرار اتصال آب دریای خزر به خلیج گرگان

تهران (پانا)-رییس سازمان حفاظت محیط زیست نگاه علمی و کاملاً تخصصی به استمرار اتصال آب دریای خزر به خلیج گرگان را که به دلیل رسوبگذاری و برخی فعالیت های انسانی دچار اختلال شده است، مورد تاکید قرار داد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نظر رییس سازمان محیط زیست درباره استمرار اتصال آب دریای خزر به خلیج گرگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در جلسه ای که به منظور اجرای مصوبات ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها درباره احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان برگزار شد مدیریت و احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان را یکی از اولویت های ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها اعلام کرد.

وی خواستار مطالعه دقیق و جامع دربار دلایل پسروی آب دریای خزر و سناریوهای پیش رو ناشی از اثرات این پسروی شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین استفاده از فناوری های نوین و به خصوص دانش سنجش از دور در تعیین دقیق حجم آب مخزن تالاب‌های کشور به منظور تعیین حقآبه و بررسی اثرات اکولوژیک ناشی از نوسانات آب را بسیار ارزشمند دانست و بر تولید داده ها در ماه های مختلف سال و مقایسه آن ها در سال های مختلف تاکید کرد.

بهروز ابطحی - رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی - نیز در این جلسه گفت: مطالعات جامع نجات خلیج گرگان از طریق مدیریت یکپارچه حوضه مربوطه را عهده دار است.

وی در ادامه گزارش جامعی از نتایج مطالعات و تصمیمات لازم بر اساس نتایج آن که منطبق بر مدلسازی از اکوسیستم مربوطه بود را ارائه کرد.

همچنین در این جلسه نتایج استفاده از فناوری های نوین و بهره گیری از دانش سنجش از دور برای پایش و محاسبه حجم، عمق و مساحت تالاب ها که توسط یکی از شرکت های دانش بنیان با همکاری معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها انجام پذیرفته بود، ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار