تجلیل از بازیگر ایرانی همراه با نمایش «جنایت بی‌دقت» در ایتالیا

بابک کریمی پل ارتباطی فرهنگ مدیترانه است

تهران (پانا) - جایزه ویژه یک عمر فعالیت سینمایی در بیست و ششمین جشنواره «مد فیلم» ایتالیا به بابک کریمی اهدا خواهد شد. همزمان با این اتفاق فیلم «جنایت بی‌دقت» در بخش مسابقه این جشنواره با یازده فیلم دیگر رقابت مى‌کند و کریمی به معرفی آخرین فیلمی که آماده نمایش دارد، خواهد پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۳۴۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از بازیگر ایرانی همراه با نمایش «جنایت بی‌دقت» در ایتالیا

در متنی که برای بزرگداشت بابک کریمی در کاتالوگ جشنواره نوشته شده؛ آمده: « بابک کریمی پل ارتباطی میان فرهنگ مدیترانه است. پلی بر این دریای اتحاد بخش. او دوران کودکی خود را میان رم و تهران گذراند و با کارگردانان بزرگ معاصر، از پیتر گرینوی و جیانی آملیو گرفته تا مارکو بلووکیو و برادران تاویانی کار کرد. او با عباس کیارستمی، کارگردانی که پروژه‌هایش زندگی‌بخش، هیجان انگیز، متعالی و عمیق بود برای همه زمان‌ها، همکاری مشترک قابل توجهی داشت. وقتی از جلوی دوربین رد می‌شود، خود را به یک بازیگر بدیع و پرتحرک تبدیل می‌کند، توانایی عبور از سینمای هنری به کمدی عامه‌پسند و بهترین سریال‌های تلویزیونی را با انعطاف‌‌پذیری فراتر از حد معمول دارد. بابک در هر ژانری که کاوش می‌کند و در تمام داستان‌هایی که می‌گوید ، همیشه می‌داند چگونه سینمایی را نشان دهد که قادر به از بین بردن موانع و پاک کردن مسافت‌ها است، بابک به طور مداوم خود را در خط تازه‌ای می‌اندازد زیرا تقابل و تعامل همیشگی برایش اهمیت دارد و این همان چیزی است که بشریت را طی قرن‌ها تکامل داده. با جایزه یک عمر دستاورد هنری، ما در نظر داریم به بازیگری که با کار خود، نماینده ریشه‌ها، خانه‌ها و دنیای همیشه میزبان مدیترانه است‌، ادای احترام کنیم.»

جشنواره مد فیلم رم از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ آبان برگذار خواهد شد و بابک کریمی برای دریافت این جایزه به ایتالیا رفته است. فیلم «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی نگاراسکندرفر از محصولات موسسه فرهنگی هنری «کارنامه» است. این فیلم که امروز و با افتتاح جشنواره توکیوفیلمکس در ژاپن روی پرده می‌رود، فردا در اختتامیه جشنواره ویناله حضور دارد و پس از آن راهی ایتالیا خواهد شد. پخش بین‌المللی فیلم را نسرین میرشب از کمپانی دریم‌لب برعهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار