درکمیته پیشگیری از تخلفات و نظارت بر عملکرد شرکتهای تعاونی:

مسائل و مشکلات پروژه کوی دانشگاهیان تعاونی مسکن علوم پزشکی بررسی شد

زنجان (پانا) - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از بررسی آخرین وضعیت کوی دانشگاهیان موسوم به پروژه 81 در کمیته پیشگیری از تخلفات و نظارت بر عملکرد شرکتهای تعاونی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مسائل و مشکلات پروژه کوی دانشگاهیان تعاونی مسکن علوم پزشکی بررسی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از بررسی آخرین وضعیت کوی دانشگاهیان موسوم به پروژه 81 در کمیته پیشگیری از تخلفات و نظارت بر عملکرد شرکت‌های تعاونی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا یوسفی در رابطه با نحوه و امکان یا عدم امکان واگذاری زمین‌های خارج از محدوده فاز یک و دو توضیحاتی را ارائه نمود.

یوسفی گفت: ما پیگیر حل مشکلات تعاونی‌ها هستیم و بحمدالله در سال‌های اخیر اقدام‌های مؤثری در راستای تعیین تکلیف پروژه‌های راکد و غیرفعال صورت پذیرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: تعاونی می‌تواند به‌موازات فعالیت پروژه و ادامه روند ساخت‌وساز جهت جلوگیری از بار تورمی و نیز جلوگیری از اعتراضات اعضاء تمهیدات اخذ پروانه را نیز با جدیت دنبال نماید. ضمناً شروط مندرج در مصوبه کمیسیون ماده 5 و طراحی سایت پلان توسط تعاونی بایستی انجام شود.

کوثریان، رئیس هیات مدیره تعاونی عنوان کرد: در خصوص پروژه کوی دانشگاهیان موسوم به پروژه 81 که دارای پروانه ساخت به تعداد 1260 واحد قبل از هیات مدیره بوده و از مهرماه سال 97 شروع به عقد قرارداد با اعضای پروژه شده است، حدود 1100 نفر اعضاء و سهامداران جدید عقد قرارداد کرده‌اند و تعداد 200 واحد نیز طی قراردادی به تعاونی مسکن راه‌آهن واگذارشده است.

وی ادامه داد: برابر دستور استاندار و مصوبات شورای مسکن مقرر شده بود کمیته‌ای چهارجانبه با حضور معاونت عمرانی استانداری، راه و شهرسازی، نظام‌مهندسی و شهرداری در راستای تخفیف نقشه نظام‌مهندسی تشکیل گردد و به خاطر صرفه و صلاح اعضاء 70 درصد نقشه‌های تعاونی تخفیف اعمال شود.

کوثریان گفت: مشکلی در رابطه با زمین فرمانداری وجود داشت که تعاونی قانوناً مالک زمین است و مقرر شده بود که زمین معوض به تعاونی داده شود که متأسفانه تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: با توجه به طرح حدود 400 پرونده شکایت علیه تعاونی در مرکز داوری اتاق تعاون استان و صدور آراء درخواست می‌شود که پرونده‌های تعاونی در اتاق تعاون با مدنظر قرار دادن شرایط ویژه تعاونی مورد رسیدگی قرار گیرد.

صفوی، نماینده سازمان نظام‌مهندسی نیز گفت: از نظر بعد فنی سازمان نظام‌مهندسی مساعدت کامل را نسبت به انجام پروژه اعمال کرده است. ضمن اینکه باید در نظر داشت که مسائل فنی و کیفی پروژه نبایستی قربانی مسائل مالی و سرعت انجام پروژه شود، هرچقدر که تعاونی در ارائه مستندات و نقشه‌ها به سازمان‌های ذی‌ربط تعلل کند بندهای قانونی جدیدی از طرف سازمان ملی زمین و مسکن صادر خواهد شد که باید عملی شود، تأکید بر به روز رسانی نقشه‌های پروژه و تهیه شناسنامه فنی مهندسی پروژه که بسیار مهم است.

زاهد نسب، نماینده اتاق تعاون هم در این جلسه گفت: با توجه به مطرح‌شدن حدود 400 پرونده در مرجع داوری بخش تعاون مستقر در اتاق تعاون استان و اصل بی‌طرفی در صدور آراء که در همین رابطه 250 پرونده با همکاری مثبت مدیرعامل و وکیل تعاونی به‌صورت مصالحه حل‌وفصل شده است در ادامه برای 100 پرونده رأی صادر شده است، در حال حاضر 50 پرونده مطرح است، علی ایحال اتاق تعاون برابر وظیفه قانونی خود در کنار تعاونی و اعضاء است.

مهم‌ترین پرونده مطرح در اتاق تعاون پرونده قیمت تمام‌شده واحدها در پروژه است که شامل هیات مدیره قبلی و کنونی می‌باشد که در حال حاضر در هیات کارشناسی در دست بررسی است که با همکاری هیات مدیره تعاونی قیمت تمام‌شده دقیق پروژه استخراج شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار