پایش نانوایان آذربایجان شرقی از طریق گاز مصرفی ، برای اولین بار در کشور اجرایی شد

تبریز(پانا) - رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تأکید بر ساماندهی و واقعی سـازی سـهمیه نـانوایان در کمیته پایش آرد و نان ، از پایش میزان پخت واحد های نانوایی بر اساس گاز مصرفی برای اولین بار به عنوان پایلوت کشوری در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پایش نانوایان آذربایجان شرقی از طریق گاز مصرفی ، برای اولین بار در کشور اجرایی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده ضمن تأکید بر تداوم اقدامات نظارتی و اصلاحی ، گفت: بررسی و پایش میزان پخت بر اساس شاخص یاد شده توسط شرکت مادر تخصصی ایران در سامانه های توزیع آرد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تـحقق عدالـت و مساوات در تـوزیع سهمیه آرد بین نانوایان و ارزیابی سهمیه تخصیص یافته دولتـی با جدیت در برنامه های پیش بینی شده کمیته مربوطه است، افزود : اصلاح الگوی مصرف نان کشور از طریق ارتقاء و بهبود شرایط و کیفیت فرآیندهای (( تولید و تبدیل گندم به نان )) و (( مصرف نان )) و در راستای بند 9 سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی بر ضرورت تشکیل گروه پایش متشکل از اعضای کارگروه اعم از صمت، فرمانداری، غله و اتحادیه نانوایان در شهرستان ها به منظور اجرای طرح پایش تأکید کرد و گفت: تمرکز در سیاست گذاری، هدایت و نظارت و تعیین دستگاه متولی تنظیم بازار نان، اعمال سیاستهای حمایتی و تشویقی به منظور ارتقاء سطح بهداشتی مراکز تولید نان، استفاده از نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده در فرآیند تولید نان، حفظ ذخیره استراتژیک گندم و تنظیم مبادلات تجاری بازار گندم و آرد با هدف تنظیم بازار داخلی از جمله برنامه های اصلاح الگوی مصرف نان کشور است .

بازرسی از 10455 واحد نانوایی استان در 6 ماهه اول سال جاری

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی در ادامه این نشست گفت : در جریان اقدامات نظارتی طی 6 ماهه اول سال جاری از 6765 واحد نانوایی در شهرستان ها و 3690 واحد در تبریز بازرسی به عمل آمده که منجر به تشکیل 900 فقره پرونده تخلفاتی به ارزش حدود 14 میلیارد ریال در استان شده است.

وی افزود : بازرسی از واحد های تولیدی آرد و سیلو های گندم با حضور کارشناسان کار گروه آرد و نان استان، رسیدگی به شکایات واصله مردمی به سامانه 124 و نظارت بر روند توزیع خمیر مایه از دیگر اقدامات کارگروه است.

پایدار رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها را الزامی دانست و اظهار کرد: در همین راستا طی دو شیفت کاری از 600 واحد بازرسی به عمل آمده و تمامی واحدهای نانوایی ملزم به تجهیز و استفاده از دستگاه کارت خوان هستند.

وی ضمن اشاره به همکاری و تعامل اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان در زمینه تأمین و توزیع اقلام بهداشتی، افزود: بیش از 10 هزار عدد ماسک، 30 هزار عدد دستکش و مقادیر متنابهی محلول ضد عفونی کننده برای کلیه واحد های نانوایی فعال درشهرستان تبریز و حومه تهیه و توزیع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار