سیر صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد؛ فوت ۴ نفر در شبانه روز گذشته

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 205 نفر خبر داد و عنوان کرد طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید ١٩ جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سیر صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد؛ فوت ۴ نفر در شبانه روز گذشته

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ پرویز یزدان‌پناه اظهار کرد: هم اکنون 339 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 135 بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢١ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

او ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 676 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان پناه اذعان داشت: امروز 329 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که درصد موارد مثبت حدود 55درصد و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد(63 درصد)، گچساران(26 درصد) و دنا (7درصد) می باشد و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود.

او ابراز داشت: بسیاری از افراد با وجود زدن ماسک، بخاطر حضور در تجمعات (حتی در فضای باز) و نیز استفاده از آسانسور و حضور فضای بسته و محدود مانند دستشویی و اطاق پرو لباس و... مبتلا به کرونا می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اگر ویروس در یک فضای بسته و محدود منتشر شود حتی با وجود روشن بودن فن تهویه؛ ممکن است دقایق طولانی در فضا مانده و افراد را آلوده کند‌‌‌.

او استفاده عمومی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از یکدیگر( حدود 2 متر)، شست و شوی مرتب دستها، ضد عفونی کردن دستگیره ها، کارت بانکی، کلید، تلفن همراه شد، همچنین عدم حضور در هر نوع تجمعی حتی تجمعات خانوادگی، پرهیز از سفر و رفتن به مکان های شلوغ و بسته، عدم حضور در مکان های پرخطر مانند مطب ها، کلینیک ها، موسسات پزشکی ، بیمارستانها، بانک ها، دفاتر پیشخوان، وسایل نقلیه عمومی، خیابانهای شلوغ، پاساژها و مغازه های بدون تهویه مناسب و... را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار