میزان بیکاری در مناطق روستایی استان بسیار پایین است

زنجان (پانا) - مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: زنجان جزء استان‌هایی است که میزان بیکاری آن در مناطق روستایی بسیار پایین است.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
میزان بیکاری در مناطق روستایی استان بسیار پایین است

طیب جعفری، گفت: مرداد 96 قانونی در راستای توسعه اشتغال در سطح روستاها مصوب شد که منابعی را از صندوق توسعه ملی برای آن در نظر گرفتند. این منابع به‌صورت ارزی بود که نهایتاً به ریال تبدیل‌شده و در اختیار چهار بانک عامل قرارگرفته شد.

وی افزود: از ابتدا قرار بر این شد که این منابع به رسته‌های شغلی که به لحاظ اشتغال‌زایی پر کشش هستند به‌صورت تسهیلات پرداخت شود که پرداخت این تسهیلات در قالب طرح تکاپو بود که تا حال حاضر هم چهار مرحله از منابع آن تخصیص داده‌شده و مرحله پنجم آن اخیراً ابلاغ‌شده و به تعدادی از بانک‌ها رسیده است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه گفت: در این مرحله طرح جدیدی ثبت‌نام نخواهد شد چراکه طرح‌های موجود باید به سرانجام برسند درنتیجه اولویت پرداخت منابع به طرح‌های نیمه‌تمامی که نیاز به تسهیلات تکمیلی دارند اختصاص داده خواهد شد؛ درنهایت چنانچه این طرح‌ها به‌طور کامل پوشش داده شدند و منابعی در اختیار استان و وزارت کار باقی ماند احتمال پرداخت به طرح‌های جدید وجود دارد ولی فعلاً هم‌چین برنامه‌ای در دستور کار وزارتخانه نیست.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از منابع اشتغال روستایی به سه دستگاه بنیاد شهید، بهزیستی و کمیته امداد اختصاص دارد درنتیجه گروه‌هایی که با این سه دستگاه در ارتباط‌ هستند، می‌توانند درصورتی‌که دارای شرایط هستند از این تسهیلات استفاده کنند.

جعفری با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی اثرگذاری بسیاری داشته، تصریح کرد: اخیراً معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت کارگزارشی را ارائه کردند که طبق آن 29 درصد اشتغال ایجادشده در کشور در مناطق روستایی اتفاق افتاده است و زنجان هم جزء استان‌هایی است که میزان بیکاری آن در مناطق روستایی بسیار پایین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار