حجت‌الاسلام کاشانی: باید حداقل فرانسه را تحریم کرد

تهران (پانا) - کارشناس دینی و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اهانت رییس‌جمهور فرانسه به پیامبر اکرم (ص) گفت اگر گروهی بخواهد مهمترین رکن اسلام را هدف اهانت قرار بدهد جهان اسلام باید در برابر آن هم‌صدا و منسجم باشد و با قاطعیت بایستد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حجت‌الاسلام کاشانی: باید حداقل فرانسه را تحریم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نشست تخصصی «وحدت اسلامی، رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» با محوریت هفته وحدت و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور شخصیت‌ها و صاحب‌نظران داخلی و خارجی در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام حامد کاشانی کارشناس دینی و پژوهشگر تاریخ اسلام، با اشاره به واکاوی چرایی وحدت اسلامی گفت: اختلاف امروز بین علمای مسلمین عمقی نیست بلکه علمی است.

این کارشناس دینی و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه برای حل این مسئله باید جلسات گسترده بین علمای شیعه و سنی برگزار شود اظهار کرد: خطر اصلی امروز جهان اسلام تفرقه بین شیعه و سنی است و اگر بخواهیم وحدت ایجاد کنیم باید عالمانه ورود کنیم.

وی ادامه داد: ما باید یاد بگیریم چگونه در کنار اختلافات با هم تعامل داشته باشیم. اختلافات اخلاقی و اعتقادی در اسلام دلیلی بر طرح دعوا نیست چرا که در کنار اختلافات اشتراکات نیز وجود دارد و طبیعی است. اما اختلافی که خطرناک تلقی می‌شود تکفیر فقهی است و برای وحدت اسلامی باید فقهای جهان اسلام را گردهم جمع کنیم.

«حجت الاسلام کاشانی» با اشاره به اتفاقات فرانسه بیان کرد: جامعه اسلامی در پاسخ به اهانت رییس جمهور فرانسه همدلی لازم ندارد و نشان می‌دهد ما باید کار بیشتری در جهان اسلام انجام شود. باید حداقل اقتصاد فرانسه تحریم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار