بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در محکومیت اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهوری فرانسه

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در محکومیت اظهارات توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه را قرائت کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در محکومیت اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهوری فرانسه

علی کریمی فیروزجایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه 5 نفر از نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس در محکومیت اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهوری فرانسه را قرائت کرد.

«به نام خدا

مهمترین عامل شکل دهنده و معنابخش هویت‌ها در دنیای کنونی دین است، به تبع آن احترام به ادیان به طریق اولی پیامبران ادیان اهمیت شایان توجه و غیرقابل چشم‌پوشی برای امکان زیست مشترک در درون جوامع و بین جوامع می‌یابد و در شرایط حال حاضر جهان درک این امور از سوی سران کشورها و ملل بدیهی است اما متأسفانه آنچه دیده می‌شود بی‌توجهی عامدانه برخی از آنها است که خود آتش بیار معرکه شده‌اند و بر تنور دشمنی‌ها می‌دمند.

اظهارات غیرمسئولانه و توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر دین اسلام از جمله این رویکردهای مذموم است که عملا به بهانه آزادی بیان، ولنگاری بیان و خشونت زبانی منتهی به خشونت فرهنگی و سیاسی را ترویج می‌کند، اگر افراطی‌گری محکوم است هتاکی زمینه‌ساز زنجیره خشونت و پایمال شدن حقوق محکوم‌تر است.

ما نمایندگان جوامع، ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با احترام به تجربه مشترک و دیرین جوامع خود در ایران اسلامی با محکومیت چنین رفتارهایی از سردمداران چنین کشورها می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و هم زیستی ادیان و فرهنگ‌ها هستند به تجدیدنظر اساسی به رویکردها و باورهای غلط‌شان دست یازند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار