علیزاده در گفت‌وگو با پانا:

زمان اختتامیه لیگ علمی پایا و تقدیر از 10 رتبه برتر کنکور مشخص شد

تهران (پانا) - معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره جزئیات اختتامیه لیگ علمی پایا و تقدیر از 10 رتبه برتر کنکور (تهرانی) توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
زمان اختتامیه لیگ علمی پایا و تقدیر از 10 رتبه برتر کنکور مشخص شد

فرهام علیزاده درباره لیگ علمی و تقدیر از نفرات برتر کنکور به پانا گفت: «مرحله مقدماتی لیگ علمی پایا امسال در تمامی سطح شهرستان‌ها برگزار شد و ۶۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک سوم به مرحله استانی و نیمه نهایی راه پیدا کردند و ۷۵۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی افزود: رشته‌های این لیگ علوم پایه، علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی، پژوهشی، کامپیوتر و کارآفرینی بودند. هر ساله لیگ علمی پایا در 3 مرحله برگزار می‌شد که امسال به صورت مجازی لیگ را برگزار کردیم و دانش‌آموزان از ششم ابتدایی تا پایه یازدهم در این رقابت شرکت کردند.

علیزاده اشاره کرد با توجه به شیوع کرونا امسال لیگ پایا را به صورت مجازی برگزار کردیم و اختتامیه آن نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد. اختتامیه لیگ علمی پایا و تقدیر از 10 رتبه برتر کنکور (تهرانی) همچنین آورندگان طلا، نقره و برنز تهرانی لیگ، امسال ۱۱ آبان ماه برگزار خواهد شد.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: به افراد شرکت کننده در رشته‌های کسب و کار و کارآفرینی کمک می‌شود تا طرح خود را به کسب و کار تبدیل کنند همچنین به نفرات برتر هدایایی اهدا خواهد شد افرادی که مدال طلا را کسب کنند نیز به بنیاد علمی نخبگان معرفی خواهند شد.

به گزارش پانا، این مسابقه علمی به عنوان بزرگترین لیگ گروهی جهان اسلام برای دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، کامپیوتر، کارآفرینی و فعالیت‌های پژوهشی در گروه‌های 5 نفره برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این مسابقات تمرین کار مشارکتی در میان دانش‌آموزان است و بر همین اساس امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مسابقه به طور مجازی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار