دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تو فرمانده قلب ملت بودی!

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تو فرمانده قلب ملت بودی!

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم سیده فاطمه رضایی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان مازندران خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« زیبایی رمز ماندگاریست و سادگی رمز زیبایی، شهدا چه ساده و زیبا بودند.

حاج قاسم! تو فرمانده قلب ملتی بودی! ممنون که اینقدر بزرگ بودی که دلمان به شما قرص بود و به دلیل وجود شما بود که از داعش نترسیدیم! از فداشدن حججی ها بالیدیم چون تو وعده انتقام دادی... درود بر تو ای سردار صادق... ممنون که اینقدر خوب و محبوب زیستی که به ما هم جرأت می‌دهی بخواهیم مثل تو باشیم. ای سرباز پیرو ولایت! ای که لبخندت جان ما را می‌سوزاند. درود بر تو که حتی شهادتت اشک و امید و آرمان ما ایرانی‌ها را به هم نزدیک کرد. ما اجازه نخواهیم داد صدای تو برایمان غریبه شود. شما به ما آموختید که بال برای پریدن است و جاده برای دویدن، به ما آموختید که انسانیت یعنی دلبری کردن؛ زیستن هنر است و هنرمند آنانند که شمع می‌شوند تا صدای بال زدن های پروانه برقرار بماند.

عاشقانه آمدید مثل نسیم، عارفانه رفتید مثل قاصدک، وجودتان را با عشق سرشته بودند و سرنوشت‌تان را با شهادت. به ما آموختید می‌توان چشمی شد و بارید، لبی شد و خندید برای چهره‌های پیر و یتیم می‌توان دستی شد و نوشت برای شفای قلب ها، می‌توان قدمی شد و برداشت برای رضایت الهی. چقدر جایتان بر زمین خالی است...

این حرارت و سوز دل در قلوب ما هرگز سرد نخواهد شد مگر با انتقام سخت به اذن رهبرمان.

شهد شیرین شهادت مبارک باد بر تو ای بزرگ مرد ایرانی و با افتخار فریاد می زنم منم یک حاج قاسم دیگر.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار