ذخیره روغن خوراکی موجود در زنجان به اندازه ۹ ماه مصرف استان است

زنجان (پانا) - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در زمان حاضر ذخیره روغن مایع خوراکی موجود در زنجان به اندازه ۹ ماه مصرف استان بوده و روند توزیع آن در بازار برای مصرف خانوارها آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ذخیره روغن خوراکی موجود در زنجان به اندازه ۹ ماه مصرف استان است

مهندس ناصر فغفوری بابیان اینکه تولید روغن جامد خوراکی در سطح کشور کاهش پیداکرده است، افزود: از دلایل این کاهش، توصیه‌های بهداشتی برای عدم مصرف روغن جامد و کاهش مصرف آن است که درنتیجه آن کارخانه‌ها نیز به سمت تولید روغن مایع خوراکی رفته‌اند.

وی بابیان اینکه روغن جامد خوراکی اغلب در صنف قنادان و نیز در مناطق روستایی به سبب روال عرفی و سنتی مصرف می‌شود، اظهار داشت: در زمان حاضر برای تأمین روغن مایع خوراکی در بازار با توجه به اینکه میزان بالایی از آن در کارخانه جهان موجود است، مشکلی نداریم و ذخیره این واحد تولیدی به‌تدریج در حال تزریق به بازار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ذخیره روغن مایع خوراکی موجود در زنجان به‌اندازه ۹ ماه مصرف استان است و روند توزیع آن در بازار برای مصرف خانوارها آغازشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده تولیدات روغن کارخانه جهان، با اولویت در داخل استان توزیع می‌شود و از طریق اتحادیه خواربارفروشان، فاز نخست توزیع انجام‌شده است.

فغفوری ادامه داد: به دلیل عطشی که در بازار وجود دارد محصولات توزیع‌شده در چند روز گذشته، نمودی نداشته ولی در یکی ۲ روز آینده با سرعت دادن به عملیات توزیع، شاهد افزایش عرضه روغن مایع خوراکی در بازار خواهیم بود.

وی افزود: قیمت روغن خوراکی کارخانه جهان نسبت به دیگر برندها، مناسب است و بسته ۶۰۰ سی‌سی آن باقیمت زیر پنج هزار تومان عرضه می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از مردم زنجان درخواست می‌شود هرگونه تخلف در بخش‌های مختلف صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ به اطلاع بازرسان این سازمان برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار