نهمین جلسه شورای نطارت بر مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان‌های استان تهران

تهران(پانا)- نهمین جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی شهرستان های استان تهران با حضور محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ، یزدیخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضا در سالن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نهمین جلسه شورای نطارت بر مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عملکرد شورای نظارت تا آبان ماه 1399، گزارش آرای ابلاغی هشتمین جلسه شورای نظارت، اقدامات کمیته پیشگیری و مقابله با جعل اسناد، مدارک و تخلفات مدارس، بخشنامه شهریه مراکز زبان و علمی، نحوه فعالیت مراکز آموزشی در ایام تعطیلات کرونایی، طرح آبا، تسهیلات کرونا در سامانه کار، جذب دانش‌آموزان ایتام (مدارس ایران همدل)، ساماندهی مراکز آزمون غیردولتی، عملکرد اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ارتباط با دبیرخانه شورای عالی انتقال استان و اجرای دوره کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی (سامانه کارورزی) از جمله مواردی بود که در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش مطابق ماده 3 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجمع نمایندگان استان می‌تواند به عنوان ناظر در جلسات شورا شرکت کند که در این جلسه یزدیخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در جلسه حضور داشت.

راه‌اندازی 136 واحد آموزشی غیردولتی جدیدالتاسیس در شهرستان‌های استان تهران

در این جلسه محمد صیدلو با اشاره به عملکرد شورای نظارت تا آبان ماه 1399 گفت: 799 مدرسه غیردولتی و 1هزار و 448 مرکز زبان و علمی غیردولتی در شهرستان‌های استان تهران مشغول به فعالیت هستند که در سال تحصیلی 1399 مجوز تاسیس و توسعه 521 مدرسه و مرکز غیردولتی در این استان صادر شد.

او با اشاره به اینکه 31هزار و 255 نفر در 83 مدرسه هیات امنایی استان مشغول به تحصیلند، اظهار کرد: مشارکت مردم در مسائل مربوط به تعلیم و تربیت فرزندان خود از جمله مواردی است که در شهرستان‌های استان تهران مورد توجه جدی است.

صیدلو در ادامه با تاکید بر راه‌اندازی 136 واحد آموزشی غیردولتی جدیدالتاسیس در شهرستان‌های استان تهران، تصریح کرد: در راستای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی در استان، 15 پرونده منجر به ابلاغ رای گردید که متناسب با تخلفات صورت گرفته لغو مجوز، لغو مدیریت، توبیخ در پرونده و توقف در فعالیت را به همراه داشته است .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اجرایی شدن دستورالعمل حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: 487 فقره پرونده در این خصوص تشکیل که 4هزار و 553 نفر نیرو را بر اساس میزان اشتغال تحت پوشش قرار داده و در شعبات بانک‌های عامل مورد تایید قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار