موارد بستری کرونا در شاهین‌دژ ۶۰ درصد کاهش یافت

ارومیه (پانا) - مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت شمار بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بخش ایزوله بیمارستان این شهرستان نسبت به ماه گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
موارد بستری کرونا در شاهین‌دژ ۶۰ درصد کاهش یافت

به گزارش اداره بهداشت و درمان شاهین دژ، اسماعیل فرحناک افزود: هم‌اکنون تنها ۶ نفر در بخش ایزوله بیمارستان شهید راثی این شهرستان بستری هستند که چهار نفر از آنان در بخش و ۲ نفر نیز در آی سی یو تحت مراقبت قرار دارند.

وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته آمار بستری شدگان کرونا به بالای ۱۸ نفر هم رسیده بود، ادامه داد: رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم در هفته های اخیر خوشبختانه موجب کاهش آمار مبتلایان در این شهرستان شده است.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اضافه کرد: هر اندازه شهروندان نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک حساسیت بیشتری به خرج دهند، آمار بستری‌شدگان و مبتلایان کاهش خواهد یافت و فشار روی کادر درمانی نیز کمتر می‌شود.

فرحناک با بیان اینکه اوایل هفته جاری یک زوج بالای ۶۰ سال در این شهرستان به فاصله ۲۴ ساعت بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند، افزود: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر این بیماری غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

وی با بیان اینکه تجمع‌های خانوادگی و مراسم‌ گروهی بیشترین عامل شیوع بیماری کروناست، افزود: بیماران در فصل پاییز در صورت ابهام در خصوص ابتلا به ویروس کرونا یا آنفلوانزا، نخست با خودمراقبتی و استراحت برای درمان تلاش و با مشاهده علائم شدید کرونا به بیمارستان مراجعه کنند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۴ نفر در این شهرستان بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار