جشنواره فیلم کودک در ایستگاه پایانی

تهران (پانا) - آیین اختتامیۀ سی‌وسومین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، شامگاه دوم آبان‌ماه در برنامۀ «استودیو هشت»، به میزبانی باغ کتاب تهران برگزار و به صورت زنده از رادیو نمایش، تلویزیون تعاملی تیوا و صفحات مجازی جشنواره در اصفهان و تهران برای مخاطبان پخش شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فیلم کودک در ایستگاه پایانی

آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، شامگاه دوم آبان ماه در برنامۀ «استودیو هشت» به میزبانی باغ کتاب تهران برگزار و به صورت زنده از رادیو نمایش،تلویزیون تعاملی تیوا و صفحات مجازی جشنواره در اصفهان و تهران برای مخاطبان پخش شد.

علیرضا تابش، دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در این آیین گفت: به عنوان دبیر جشنواره در برابر شما ایستاده‌ام تا مراتب تشکرم را از همراهی همۀ همکاران، در مسیر برگزاری نخستین جشنواره سینمایی آنلاین تاریخ ایران اعلام کنم.

او ادامه داد: برای رسیدن به این نقطه تردید و هراس و دو راهی فراوان داشتیم. مسیری را باید می‌پیمودیم که کسی آن را تجربه نکرده بود اما تجربه لذت بخش استفاده از نظرات کودکان و نوجوانان و مواجهه با مخاطبان از طریق سامانه‌های آنلاین، حس شیرین همراهی خانواده صنعت تصویر و برگزاری پر شور چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور، گویی چیزی به نام خستگی برای ما وجود ندارد.

تابش تصریح کرد: امروز را نه اختتامیه بلکه نقطه عطف و افتتاحیۀ مسیری می دانیم که می‌تواند مطابق با منویات گام دوم انقلاب و تحولات به روز جامعه، به همبستگی خانواده صنعت تصویر را از یک‌سو و از سوی دیگر به تقویت بینجامد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: بنا دارم گزارشی از آنچه که از این پس تا زمانی که در این مسئولیت هستیم را ارائه بدهم و در همین راستا باید اعلام کنم که با توجه به ظرفیت‌های بالای پخش ویدئوهای درخواستی، سینمای کودک و سامانه‌های نوین، فصل جدیدی از روابط متقابل را آغاز خواهند کرد.

او توضیح داد: وی او دی‌ها می‌توانند صمیمی و بی‌واسطه، نظر مردم را به سینماگران انتقال بدهند و سینماگران با استفاده از این نظرات خواهند توانست محصولات لازم را با توجه به نیاز داخلی تولید کنند. همه ما باید تلاش کنیم تا فاصله بین نگاه کودک و فیلم ها از آنچه هست، کمتر شود.

تابش یادآور شد: داوری سراسری کودکان و نوجوانان در این دوره باعث شگفتی و تصحیح نگاه بسیاری از ما اهالی صنعت تصویر شد و باید و ضروری است که ما به شما مخاطبان گوش فرادهیم و از شما بیاموزیم و درقدم های بعدی این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: هر قدم نخستی کم و کاستی‌هایی دارد و بسیاری از ظرایف و نکات فنی در باب برخط بود که تا قبل از این تمرین و دیکته، قابل تشخیص نبود. می‌شد با انفعال و تسلیم دربرابر کرونا، امسال جشنواره را تعطیل کنیم اما وظیفه ملی و اسلامی خود می‌دانستیم نه تنها نشان دهیم سینما زنده است بلکه در کنار قهرمانان سلامت نقشمان را در ایجاد نشاط انجام بدهیم.

او افزود: خدا را شاکرم که هر چه در توان بود انجام دادیم و اکنون به آینده چشم دوخته‌ایم تا بعد از کرونا، شکل جدیدی از جشنواره‌های ترکیبی آنلاین فیزیکی را تجربی کنیم و در قدم بعدی از کاستی‌های این دوره درس بگیریم.

تابش خبر داد که چالش من نقش اول و به نظر من که با همراهی هوشنگ مرادی کرمانی، و ایرج طهماسب آغاز شده به خاطر استقبال مخاطبان بعد از اتمام جشنواره نیز ادامه خواهد داشت تا امتداد شعار جشنواره یعنی هر خانه یک سینما را شاهد باشیم.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان با اعلام اینکه گزارش روند برگزاری این دوره از جشنواره بعدا از طریق روابط عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد، بخش پایانی سخنان خود را به تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، وزیر بهداشت و ارتباطات، شهرداران اصفهان و تهران، صدا و سیما، سامانه های پخش، فعالان سینمای کودک و همۀ کسانی که کمک کردند قطار جشنواره سی و سوم به سلامت سفر خود را طی کند، اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار