استاندار:

صدور مجوز واردات چوب با پوست مشکل صنایع سلولزی مازندران را حل می‌‌کند

ساری (پانا) - استاندار مازندران درخواست کرد تا با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکل صنایع سلولزی استان با واردات چوب با پوست به این واحدها برای یک دوره زمانی حداقل چهار ساله حل شود و در این دوره زمانی هم با به ثمر نشستن طرح زارعت چوب ، مشکل به طور کامل رفع خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
صدور مجوز  واردات چوب با پوست مشکل صنایع سلولزی مازندران را حل می‌‌کند

احمد حسین‌زادگان در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در ساری برگزار شد، با اشاره به اهمیت استان در تولید برخی محصولات تولیدی و صنعتی و با توجه به اختیار ستاد کشوری تسهیل و رفع موانع تولید، خواهان اختصاص اعتبار ملی در قالب تسهیلات بانکی برای رفع نقدینگی چند واحد بزرگ صنعتی در این خطه شمال کشور شد.

حسین زادگان تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، کمک به برخی واحد های صنعتی بزرگ و طرح های گلخانه ای و صنایع سلولزی را از مطالبات استان مازندران از ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد و گفت: این طرح ها نقش مهمی در تحرک اقتصادی استان دارند و می توانند در جهش تولید موثر باشند.

استاندار مازندران گفت: مازندران در تولید مرکبات و برنج به عنوان محصولات راهبردی کشاورزی جایگاه بالایی در سطح کشور دارد و بخش زیادی از نیاز ملی در این استان تامین می شود، ولی در بازاریابی با مشکلات زیادی مواجه است که صرفه اقتصادی تولید این محصولات را از کشاورزان سلب کرده است.

حسین زادگان یادآور شد: باید برای فرآوری محصولات راهبردی استان تسهیلات لازم در اختیار استان قرار گیرد تا بتوانیم ارزش افزوده این محصولات را برای کشاورزان افزایش دهیم و رونق اقتصادی کشاورزی می تواند ضمن خودکفایی کشور، باعث کاهش نرخ بیکاری می شود.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش آفرینی بانک های خصوصی برای تقویت اقتصادی مازندران تاکید کرد و گفت : بانک‌های خصوصی با وجود جذب سپرده‌های مردمی نقشی در توسعه این استان ندارند.

وی گفت : انتظار می رود که بانک های خصوصی در مازندران سپرده های مردم این خطه شمال کشور را برای توسعه همین استان در حوزه های مختلف هزینه کنند، نه این که آن را به سایر استان ها انتقال دهند.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد : انتظار ما این است که ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در این زمینه نیز ورود پیدا کند و بانک های خصوصی را مجاب کند تا سپرده های مردم این استان را برای توسعه این خطه شمال کشور هزینه کنند.

حسین زادگان کمبود مواد اولیه را برای صنایع سلولزی استان یکی از مشکلات پیش روی این خطه شمال کشور به دلیل عدم صدور مجوز برای واردات چوب با پوست برای تولید کنندگان اعلام کرد و گفت: با وجود دستور رییس جمهوری برای صدور مجوز واردات چوب با پوست با رعایت تمام شرایط قانونی و حفاظتی ، تاکنون این مجوز از سوی سازمان حفظ نباتات و محیط زیست صادر نشده است و این واحدهای صنعتی را در تولید با کمبود مواد اولیه مواجه کرده است.

او درخواست کرد تا با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکل صنایع سلولزی استان با واردات چوب با پوست به این واحدها برای یک دوره زمانی حداقل چهار ساله حل شود و در این دوره زمانی هم با به ثمر نشستن طرح زارعت چوب ، مشکل به طور کامل رفع خواهد شد.

حسین زادگان گفت : درخواست ما از سازمان حفظ نباتات و محیط زیست این است که در صورت صدور مجوز نظارت دقیق خودشان را بر واردات چوب با پوست برای جلوگیری از ورود آفات به استان داشته باشند و ما نیز در این حوزه همکاری لازم را با این دو سازمان خواهیم داشت.

وی دلیل اصرار واحدهای سلولزی به واردات چوب با پوست را ناشی از کاهش هزینه ها اعلام کرد.

استاندار مازندران گفت : زمین مورد نیاز برای قرنطینه چوب وارداتی نیز در بندرامیرآباد شناسایی و در اختیار این سازمان ها برای نظارت قرار داده می شود.

بابک دین پرست، معاون وزیر کشور همراه با منصوری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری یکروزه به استان، ضمن بازدید از برخی از واحدهای تولیدی استان، در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران شرکت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار