مازندران 724 عالم واقف دارد

ساری (پانا) - مازندران 724 عالم واقف و بیشترین تعداد رقبات را در کشور دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مازندران 724 عالم واقف دارد

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در همایش عالمان واقف که با محوریت شیخ‌المشایخ آقا شیخ محمدعلی در مسجد کاظم‌بیک بابل برگزار شد، اظهار کرد: علما و شهدای و مفاخر مازندران افتخار این استان هستند.

او با بیان اینکه عالم فرزانه شیخ‌المشایخ آقا شیخ محمدعلی و علمای دیگر از مفاخر استان هستند، افزود: 724 واقف با نام علامه، شیخ و ملا در مازندران ثبت شده است و اگر ما به علوی بودن استان مازندران می‌بالیم و به آن افتخار می‌کنیم به دلیل زحمات همین علمای فرزانه این دیار است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه ما هرچه داریم از این بزرگان است، خاطرنشان کرد: قرآن از دو گروه با عظمت نام می‌برد یک گروه شهدا که جانشان را بذل و بخشش کردند و گروه دیگر کسانی هستند که مال خود می‌بخشند.
حیدری با بیان اینکه 15 آیه در قرآن کریم در فضیلت کسانی که دست به خیر دارند آمده است، یادآور شد: وقف زحمات دنیوی انسان را به خیرات ماندگار و ابدی تبدیل می‌کند.

او در ادامه به توزیع 100 هزار بسته معیشتی از سوی اوقاف استان مازندران در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: همچنین دستگاه‌های تنفس برای بیمارستان بابل تهیه شد، تهیه دستگاه سی‌تی‌اسکن، آمبولانس، سردخانه، دستگاه دیالیز و شیمی درمانی برای بیمارستان‌های استان مازندران بخش از اقدامات اوقاف استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران ادامه داد: کمک به بیمارانی که مشکلات مالی دارند، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیز که از نیات موقوفات است و باید بر اساس همان نیت صورت گیرد از سوی اوقاف اوقاف انجام شده است.

حیدری با بیان اینکه حدود 200 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در مازندران در دست ساخت داریم، خاطرنشان کرد: استان مازندران بیشترین رقبات را در کشور دارد که اینها را مدیون واقفان بزرگوار این دیار هستیم.

واقف نیک‌اندیش مرحوم آقا محمدعلی مشهور به شیخ‌المشایخ از علمای بابل در عصر‌ محمدشاه قاجار بود که بخش قابل توجهی از اموال خود که شامل دو روستا از روستاهای لاله‌آباد و همچنین چهار باب مغازه در بازار بارفروش را وقف نموده تا عواید آن هر ساله در دهه اول ماه محرم صرف برگزاری روضه اباعبدالله الحسین(ع) در ۲۴ تکیه و همچنین آستانه بی‌بی رقیه شهر بارفروش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار