افتتاح کلاس درس تربیت بدنی و حیاط پویا در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - آیین افتتاح کلاس درس تربیت بدنی و مدرسه پویا برای اولین بار در استان و افتتاح پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ) با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در مدرسه ابتدایی خدیجه کبری ناحیه ۵ تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح کلاس درس تربیت بدنی و حیاط پویا در آذربایجان شرقی

مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه دولتها در قوانین جاری خود به دو موضوع آموزش و سلامت، اهمیت زیادی قائل می شوند و دیدگاه و نظریات یکسانی دارند، اظهار کرد: از طرفی طبق متون اسلامی امنیت مهم ترین مساله است و در این میان آنچه سهم آموزش و پرورش از این موضوعات است، اجرای برنامه‌های مربوط به سلامت و آموزش و تفکر و برنامه‌ریزی کافی در این موارد است. زیرا تامین فردای جامعه به این دو موضوع بستگی دارد.
وی در ادامه گفت: بخاطر شرایط حاضر، جامعه هزینه های زیادی را متحمل شده است. روزانه ۱۰ میلیارد تومان در راستای درمان کرونا و بهبود بیماران کرونایی هزینه می شود و این موضوع نشان از اهمیت بسیار بالای بهداشت دارد. بنابراین ما باید با تفکر دقیق از موضوع آموزش در جهت ارتقای بهداشت جامعه استفاده کنیم تا دانش آموزان سفیر سلامت خانواده ها و جامعه باشند.
پاشایی افزود: سلامت مهم ترین رکن جامعه است، امروزه ما،هم در حوزه سلامت و هم آموزش روزهای سختی را سپری می‌کنیم. شرایط بسیار حساسی بر فضا حاکم است و باید سیاست‌های ستاد کرونا را جدی بگیریم. محیط مدارس با اجرای طرح حیاط پویا، زیباسازی می‌شوند و این مورد در روحیه دانش‌آموزان بسیار تاثیر گذار است.
وی در ادامه یادآور شد: مدارس برای اولین بار به‌طول ۸ ماه است که به صورت مستمر تعطیل هستند. در این میان ما در کنار مجاهدات مجاهدین آموزشی، یعنی دبیران و معلمین محترم که کرونا و شرایط موجود کارشان را چند برابر کرده است هستیم.
قابل توضیح است که مدارس از سر اجبار تعطیل است، ولی آموزش تعطیل نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار