سرانه فضای ورزشی مدارس خراسان رضوی به ۱۶.۷ مترمربع رسیده است

مشهد(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری گفت: سرانه فضای ورزشی مدارس خراسان رضوی به ۱۶.۷ مترمربع رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای ورزشی مدارس خراسان رضوی به ۱۶.۷ مترمربع رسیده است

صفدر سلطانی در این نشست خبری گفت: اهداف و خط‌ مشی‌های تربیت‌بدنی در آموزش‌وپرورش شامل توانمندسازی نیروی انسانی، تولید محتوای آموزشی، توسعه فضاها و تجهیزات ورزشی و تامین منابع مالی است. همچنین در حوزه سلامت در زمینه بهسازی و تامین نیروی انسانی، تجهیز اتاق بهداشت و فراهم کردن تجهیزات بهداشتی و تکمیل شناسنامه سلامت، پایش سلامت دانش‌آموزان و آموزش پیشگیری از بیماری‌ها فعالیت‌ می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت استان نزدیک به ۲۰۰ معلم به تیم سلامت مدارس اضافه خواهدشد، افزود: این تعداد از معلمان استخدام آموزش‌وپرورش خواهند شد که البته امید داریم بتوانیم با این روند کمبود نیروی انسانی را به ویژه در حوزه مراقبان سلامت مدارس جبران کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا آموزش‌ همکاران به‌صورت مجازی انجام و قریب به ۲ میلیون نفر ساعت آموزش در سر فصل‌های مختلف برای آنها در نظر گرفته شد. آموزش این سرفصل‌ها بیشتر در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری آزمون‌های نهایی و کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان بود. نزدیک به ۳۰ ‌هزارنفر در آزمون کنترل چاقی و اضافه وزن استان شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در گذشته سرانه توسعه فضاهای ورزشی ۱۱ صدم‌متر مربع بود که آن را به ۱۲‌صدم‌مترمربع ارتقا دادیم، گفت: با کمک مدیران مدارس و خیرین توانسته‌ایم رقم سرانه برای توسعه فضاهای ورزشی را افزایش دهیم و آن را به مرز سرانه کشور که ۱۷ صدم متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است، نزدیک کنیم. در حال حاضر سرانه خود را به ۱۶.۷ درصد رسانده‌ایم که کار بسیار سختی بود، زیرا بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی داریم که باید برای آنها فضاهای ورزشی احداث کنیم که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

سلطانی با بیان اینکه «به همت مدیران مدارس توانسته‌ایم ۳۰ سالن ورزشی در مدارس بهره‌برداری کنیم»، خاطرنشان کرد: ۱۹ استخر، ۲۶ چمن طبیعی، ۲۷ چمن مصنوعی و ۲۰۷ سالن ورزشی در اختیار دانش‌آموزان استان قرار گرفته است. امسال هشت چمن مصنوعی و چهار سالن ورزشی افتتاح شد و تا سه ماه آینده ۵ استخر در ناحیه یک، پنج، ۶، تبادکان و قوچان و استخری در ناحیه هفت به‌منظور استفاده دانش‌آموزان استثنایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به‌اینکه آموزش‌ها به صورت مجازی بوده، اما حدود ۴۰۰۰ بسته وسایل بهداشتی و ورزشی به مدارس فرستاده‌ایم. در زمینه سرویس‌های بهداشتی ۸۴ درصد مدارس استاندارد شده‌اند و ۱۶درصد هنوز نیاز به استاندارسازی دارند. در زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس بیش از ۹۴درصد دانش‌آموزان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، ۵ درصد به‌طور متوسط و یک درصد به‌صورت نامطلوب پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است.

وی در خصوص‌ اجرای مراسم در مدارس اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد مدارس موارد بهداشتی را رعایت کرده‌اند، ۷درصد به طور متوسط و ۳درصد نامطلوب بوده است. بیش از ۲۱میلیارد تومان صرف تامین مواد ضدعفونی و ماسک در مدارس شده است که ۸۱ درصد مدارس این مواد ضدعفونی را در اختیار داشته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار