برگزاری مراسم افتتاحیه طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در خراسان رضوی

مشهد(پانا)- مراسم افتتاحیه طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) استان خراسان رضوی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در آموزشگاه پارسا ناحیه ۴ مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم افتتاحیه طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم ضمن تبریک هفته تربیت بدنی، حوزه تربیت بدنی و سلامت یکی از حوزه‌های پرکار آموزش و پرورش دانست و گفت: سلامت دانش آموزان از حوزه های مهمی است که در سند تحول تاکید شده و یکی از ساحت های شش گانه سند تحول، تربیت زیستی و بدنی است.
وی ادامه داد: در ایام هفته در مدرسه بیش از دو ساعت نمی توانیم به تربیت بدنی اختصاص دهیم ولی باید دانش آموز فعال و پر تحرک باشد.

وی گفت: هدف ما از این اجرای این طرح، ترویج سبک زندگی سالم است، حدود ۲۲ درصد دانش آموزان ما اضافه وزن دارند. وقتی که در کودکی انرژی و کالری بیش از نیاز را جذب کنیم و این کالری مصرف نشود به شکل سلول های چربی در بدن ذخیره می شود‌. در سنین بزرگسالی این سلول‌های چربی ذخیره چربی را بر عهده می گیرند.
وی ادامه داد: در ایام بزرگسالی احتمال چاقی در افرادی که در کودکی سلول های چربی بیشتری در بدن آنها شکل گرفته باشد، بیشتر است.
خدابنده گفت: در این طرح بحث بر سر اندازه گیری BMI دانش آموز است، اندازه گیری قد و وزن دانش آموزان، بررسی شرایط آنها از نظر اضافه وزن و مداخله موثر برای بهبود وضعیت دانش آموزان، در این طرح پیگیری می شود. در برخی موارد نیاز به رژیم غذایی یا برنامه ورزشی است تا کالری اضافه مصرف شود و در مواردی شاید نیاز به مداخلات درمانی باشد
وی گفت: به مرور که تحرک فرد کمتر و سن بیشتر می شود، مشکلات ناشی از چاقی خودش را بیشتر نشان می دهد. برای اینکه جامعه سالم و افراد سالمی داشته باشیم باید از کودکی به این موضوع دقت شود و قطعا همکاری کادر اجرایی مدارس و مشارکت و همکاری اولیا و خانواده ها با همکاران ما در حوزه تربیت بدنی برای اجرای این طرح نیاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار