وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان به آمریکا می‌روند

تهران (پانا) - وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با مایک پومپئو در واشینگتن دیدار می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان به آمریکا می‌روند

به گزارش العالم از رویترز، جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کردند وزیران خارجه این دو کشور روز جمعه در واشینگتن با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار می‌کنند.
این دیدار در راستای توقف دور تازه درگیری بر سر منطقه ناگورنو- قره‌باغ صورت می‌گیرد.

روسیه تاکنون تلاش‌های میانجیگری بر سر منطقه ناگورنو- قره‌باغ را به عهده داشته است، اما دوبار توافق آتش بس با واسطه مسکو در یک ماه اخیر باعث توقف درگیری در این منطقه نشده است. به رغم نقض آتش بس، درگیری بین دو کشور در منطقه ناگورنو- قره‌باغ روز سه شنبه ادامه داشت و ارمنستان می‌گوید دستکم در این روز ۴۳ نفر در این منطقه کشته شدند. نبرد قره‌باغ کوهستانی از ۲۷ سپتامبر، حدود سه هفته پیش آغاز شد و تاکنون ده‌ها غیرنظامی را به کام مرگ کشانده است.

تداوم درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان نگرانی‌ها در خصوص تشدید جنگ و احتمالا باز شدن پای سایر کشورها را به آن افزایش داده است. در همین حال، وزارت خارجه آمریکا به پرسش خبرگزاری رویترز در این زمینه پاسخ نداده است و مشخص نیست که آیا وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان نشستی مشترک با مایک پومپئو برگزار خواهند کرد یا نه.

جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که جیحون بایرام اف٬ وزیر امور خارجه این کشور با نمایندگان گروه مینسک نیز دیدار خواهد کرد. فرانسه، روسیه و آمریکا به عنوان رؤسای گروه مینسک در سازمان امنیت و همکاری اروپا سال‌هاست در تلاشند به درگیری و بحران ناحیه ناگورنو -قره‌باغ پایان دهند.

با این حال ارمنستان جزئیاتی از سفر زهراب مناتساکانیان ، وزیر امور خارجه این کشور به آمریکا ارائه نکرده است.

ترکیه نیز عضو گروه مینسک است، اما نقشی در مذاکرات میانجیگرانه ندارد و گسترش درگیری در منطقه ناگورنو- قره‌باغ باعث تشدید اختلافات این کشور با دیگر اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار