جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی و آموزشی پدافند غیر عامل استان زنجان برگزار شد

زنجان (پانا) - جلسه کمیته تخصصی فرهنگی اجتماعی و آموزشی شورای پدافند غیر عامل استان زنجان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و سایر اعضای این شورا در محل سالن جلسات شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی و آموزشی پدافند غیر عامل استان زنجان برگزار شد

ابراهیم رفیعی مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان و رییس این کارگروه در سخنانی با تبریک ماه ربیع الاول ،گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تبریک پیشاپیش هفته پدافند غیر عامل، با اشاره به نقش مهم این کمیته در مواجهه با پدیده های مختلف اظهار داشت: کارکرد پدافند غیرعامل، عموماً فرهنگی و اجتماعی است و در این راستا دستگاه های فرهنگی باید در شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی نقش مهمی ایفا نمایند .

وی به شیوع ویروس بیماری کرونا به عنوان یک چالش و پدافند زیست محیطی اشاره نموده و افزود: کشورهای مختلف جهان در این پدافند زیستی به چالش کشیده شده اند و مجموعه های بهداشتی ما نیز کار سختی را برای مقابله با این ویروس پیش رو دارند بنابراین وظیفه ما نیز به عنوان دستگاه های فرهنگی اجتماعی و آموزشی در این برهه ی حساس، سنگین است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در شرایط کنونی، هر دستگاهی بنا به اقتضای ماموریت خویش می تواند با ابتکار و خلاقیت و برنامه ریزی منسجم، فضای اجتماعی فرهنگی و آموزشی را مدیریت نماید به نحوی که بتوان میزان صیانت مردم را به جهت رفتارهای اجتماعی و فرهنگی افزایش داده تا از شیوع بیماری جلوگیری گردد و یا در صورت بروز بیماری، خسارات و خطرات کمتری جان آنها را تهدید نماید به این ترتیب می توانیم به سهم خود، مجموعه های بهداشتی را در این زمینه یاری رسانیم و نقش موثر خود را ایفا کنیم.

وی در پایان از زحمات دبیرخانه این کارگروه و تمامی اعضای آن که در جهت تبادل اطلاعات، طراحی راهبردها و عملیاتی ساختن آنها تلاش کردهاند تقدیر و تشکر کرد.

در ابتدای این جلسه نعمت اله محمدی رئیس اداره حراست استان و دبیر این کارگروه، به ارائه گزارشی از طرح ها و برنامه های این کمیته پرداخت و عملکرد یک ساله استان، اقدامات شاخص این کمیته در سطح کشور و محورهای پیشنهادی این کارگروه را ارائه کرد .

سایر اعضا و نمایندگان دستگاه‌ های مختلف شرکت کننده در جلسه نیز به ارائه برنامه ها، پیشنهادات و راهکارهای خود در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی و اجتماعی در قالب پدافند غیرعامل پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار