کاظمی: بالاترین مصداق قدردانی، شکر عملی است

وجود انسان باید منشأ خیر و برکت برای اطرافیان و جامعه باشد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از بالاترین نشانه‌های شکرگذاری را منشا خیر و برکت بودن برای اطرافیان دانست.

کد مطلب: ۱۱۳۲۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: بالاترین مصداق قدردانی، شکر عملی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی در جمع کارکنان معاونت پرورشی و فرهنگی با اشاره به آیاتی از سوره شعرا و دعای حضرت ابراهیم (علیه السلام) گفت: حضرت ابراهیم (علیه السلام) در این آیات از خدا می خواهد که خدایا به من بینش و حکمت بده و به شایستگان ملحق کن. تاثیر دعا و نماز اول وقت در زندگی فراموش نشود این ها باید جزء دغدغه های اصلی زندگی ما باشد و در هر شرایطی قدردان نعمات خداوند باشیم.

کاظمی افزود: بالاترین مصداق قدردانی، شکر عملی است شکر زبانی ارزش خاصی ندارد و بالاترین درجه شکر که بنده خدا در مقابل او به انجام می دهد همین شکر عملی است. شکر بنده در مقابل خداوند دو حالت دارد ابتدا باید وظایفی را که به عنوان تکلیف بر عهده ما گذاشته شده است انجام بدهیم و دوم اینکه وجود ما منشأ خیر و برکت برای اطرافیان و جامعه باشد.

کاظمی خاطر نشان کرد: عبارت هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست هم متبادر کننده شکر خالق است پس تلاش کنیم به همه خیر برسانیم حتی اگر کسی در حق ما دشمنی کرده است و از بالاترین نشانه های مکارم اخلاق خوبی خواستن برای کسانی است که در حق ما بدی کرده اند البته این امر بسیار سخت است.

وی با اشاره به نقش دعا در زندگی ما گفت: خداوند در قرآن به پیامبر می فرماید اگر دعا نباشد خدا به شما هیچ توجهی نمی کند و لازم است در حق هم و همچنین برای خود دعا کنیم پیامبران هم با همه درجاتی که دارند دعا می کنند. بالاترین دعا در حق پدر و مادر است دعای پیامبر خدا درخواست نام نیک است زیرا نام نیک پس از انسان از نشانه های انسان های خوب است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر کاری انجام دادیم و دیده نشد و ما ناراحت شدیم اخلاص در کار ما نبوده است اما اگر کار را انجام دادیم دیده نشد و ناراحت هم نشدیم در کار ما اخلاص بوده است و آن کار برای خداوند انجام شده است. اینها همه در زندگی انسان موثر است و انشاالله کار را برای خدا انجام دهیم و نماز اول وقت جز دغدغه‌های زندگی ما باشد که از نشانه های انسان های موثر است.

کاظمی در بخش دوم صحبت های به فرآیند اداری اشاره کرد و گفت: در امور محوله تلاش کنیم صادقانه فعالیت کنیم و از مجموعه هایی که همراه ما هستند تشکر کنیم و قدردان آنها باشیم.

وی با تاکید بر هماهنگی در امور محوله ادامه داد: هماهنگی در امور محوله موتور محرکه مجموعه های مدیریتی است که اگر اینگونه نباشد فعالیت ها پیش نخواهد رفت و کارمندان باید هوشمند باشند ارزش کار با انجام کار خودکار بالا می رود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تاکید کرد: وضعیت شیوع کرونا بسیار خطرناک شده است از همه تقاضا می کنم که شیوه نامه های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند زیرا جان و ایمنی انسان ها در خطر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار